مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: میانگین سن ازدواج مردان در ۳ ماهه نخست امسال ۲۷.۷ و میانگین سن ازدواج زنان ۲۲.۸ بوده؛ میانگین سن طلاق مردان نیز در در این مدت، ۳۵.۱ و میانگین سن زنان ۳۰.۳ بوده است.

فراوانی طلاق‌ در خراسان جنوبی چه سنی است؟

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مهرآور گفت: در پنج ماهه نخست امسال۴ هزار و ۱۴۸ واقعه تولد در شهرها و ۲ هزار و ۴۵ تولد در روستاها رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۶۱۹۳ واقعه تولد رخ داده است که نسبت به مدت مشابه ۳.۳ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: همچنین در ۵ ماهه نخست امسال ۷۳ مورد تولد دو قلوزایی در استان ثبت شده و در کل، میزان تولد افزایش ۳.۳ درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال هزار و ۷۰۵ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است، گفت: از این تعداد هزار و ۱۷۶ ازدواج شهری و ۵۲۹ ازدواج روستایی بوده است.

مهرآور با بیان اینکه همچنین در این مدت ۳۵۶ واقعه طلاق در استان ثبت شده است، افزود: ۲۸۰ مورد از این طلاق ها در شهرها و ۷۶ مورد در روستاها ثبت شده است.

وی با اشاره به نرخ ۱.۸ درصدی طلاق در استان، اظهار کرد: اکنون خراسان جنوبی در ثبت واقعه طلاق از بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۷ را دارد.

مهرآور با اشاره به صدور ۴۰۴ هزار و ۳۶۵ مورد شناسنامه مکانیزه از ابتدای شروع تا پایان مرداد، تصریح کرد: از ابتدای طرح برای ۵۷۷ هزار و ۷۶۳ نفر کارت ملی صادر شده که ۱۰ هزار و ۲۰۷ فقره آماده تحویل است که از مردم می‌خواهیم به آدرس پیامک شده برای آنان برای تحویل مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه برای حدود ۹۷ درصد واجدان شرایط طرح کارت ملی پوشش داده شده است، یادآور شد: نرخ ازدواح در سال گذشته ۸.۳ درصد بوده که رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و نرخ ولادت نیز ۱۸.۲ است که رتبه دوم کشوری را دارا هستیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده