نخستین کاروان اتباع افغانستانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون وارد ایران شدند.

 نخستین کاروان زائران افغانستانی اربعین وارد ایران شد

به گزارش قدس آنلاین، نخستین کاروان اتباع افغانستانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون وارد ایران شدند.

بعد از مشکل به وجود آمده جهت ورود زائران افغانستانی اربعین به عراق، با رایزنی‌های ایران و هماهنگی صورت گرفته امروز اولین کاروان زیارتی زائران افغانستانی وارد ایران شد.

 نخستین کاروان زائران افغانستانی اربعین وارد ایران شد

مهدی دونده فرماندار تایباد با اعلام این خبر، گفت: اولین کاروان زائران افغانستانی متشکل از ۴۰ نفر جهت عزیمت به عتبات عالیات وارد ایران شدند و در مرز دوغارون مورد پذیرایی قرار گرفتند.

وی افزود: این کاروان زیارتی از کابل، پایتخت افغانستان، از طریق مرز دوغارون وارد کشورمان شده است و در حسینیه سردار شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در دوغارون، خدمات پذیرایی و رفاهی دریافت کردند.

فرماندار تایباد ادامه داد: همچنین دو موکب در محل مرز دوغارون برای استقبال از زائران افغانستانی در نظر گرفته شده است که ۱۵۰ نفر نیروهای مردمی در آن خدمات ارائه می دهند.

 نخستین کاروان زائران افغانستانی اربعین وارد ایران شد

دونده بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که خدماتی از قبیل فرهنگی، اسکان، بهداشتی، کار با کودکان و حمل‌ونقل به زوار ارائه داده شود.

وی تصریح کرد: امید است که مسائل کنسولی میان دولت فعلی افغانستان با کشور عراق حل شود و شاهد حضور بیشتر کاروان ها در مرز دوغارون تایباد باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.