وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی روز چهارشنبه با حضور سرزده در استان البرز دستور بازگشایی کاخ تاریخی مروارید مهرشهر کرج برای بازدید عموم را صادر کرد.

وزیر میراث فرهنگی دستور بازگشایی کاخ مروارید کرج را صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، عزت الله ضرغامی در این بازدید سرزده و یک ساعته از کاخ تاریخی مراورید مهرشهر، دستور داد تا درهای این اثر تاریخی پس از آماده سازی برای بازدید عموم در روزهای آینده گشوده شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در حاشیه این بازدید در گفت وگو با ایرنا با اشاره به سفر غیر منتظره و یک ساعته وزیر میراث فرهنگی به استان و بازدید از کاخ مروارید، گفت: امروز بخش های مختلف این اثر تاریخی مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا نسبت به پاکسازی و آماده سازی کاخ مروارید اقدام لازم به عمل آید.

فریدون محمدی بیان داشت : مشکلات مختلف کاخ تاریخی مروارید با حضور وزیر میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت ضمن آنکه نسبت به مرمت این مجموعه در اسرع وقت اقدام مناسب و فوری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مقرر شد تا موزه عبرت در کاخ تاریخی مروارید مهر شهر کرج گشایش یابد تا ظلم وستم های حکومت طاغوت و خاندان شاه مخلوع در این مکان برای مردم تشریح شود.

محمدی گفت : شهرداری کرج نسبت به احیای فضای سبز محوطه کاخ مروارید اقداماتی انجام داده که قابل تقدیر است .

وی با اشاره موضوع مالکیت کاخ تاریخی مروارید اظهار داشت : در این مورد نیز وزیر میراث فرهنگی دستور دادند تا در اسرع وقت تمهیدات لازم در خصوص حل و فصل مالکیت این اثر تاریخی صورت گیرد.

محمدی تاکید کرد: اعتباراتی از محل منابع داخلی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برای مرمت و آماده سازی کاخ تاریخی مروارید اختصاص یافته است.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز پس از بازدید از کاخ تاریخی مروارید به تهران بازگشت.

مجموعه کاخ تاریخی مروارید به وسعت حدود ۱۱۰ هکتار در دهه ۴۰ شمسی با معماری منحصربفرد احداث شده است.

استان البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که حدود ۳۰۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.