مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار« ما مقاوم هستیم » در این استان خبر داد.

 برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار« ما مقاوم هستیم »

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری "ما مقاوم هستیم" انتخاب شده و این شعار در عمل هم محقق شده است.

وی تجلیل و نکوداشت از یک میلیون رزمنده پیشکسوت سراسر کشور را نخستین برنامه هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: تجلیل از یک میلیون رزمنده پیشکسوت سراسر کشور در تاریخ ۳۰ شهریور ماه در محضر رهبر معظم انقلاب به صورت متمرکز برگزار می شود.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تشریح برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ۳۱ شهریور ماه برنامه تجلیل و نکوداشت از ۱۰۵ هزار رزمنده پیشکسوت استان خراسان رضوی برگزار می شود. همچنین با حضور بیش از ۵۰۰ رزمنده پیشکسوت از مشهد این برنامه در مجتمع آیه ها برگزار می شود.

سردار یوسفعلی زاده ادامه داد: روز دوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس هم زمان با اول مهر، روز معنویت، زنان و خانواده و سلامت نامگذاری شده است و برنامه های ویژه در استان اجرا می گردد. همچنین افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی از برنامه های سومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان ولایتمداری، جوانان و علم و دانش پژوهی خواهد بود.

وی با اشاره به چهارمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی شرح داد: ده ها همایش و برنامه فرهنگی و تجمعات نیروهای انقلابی در این روز پیش بینی شده است و مهم ترین محتوای مباحث سخنرانان درباره بصیرت افزایی و تمرکز بر بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان روز پنجم هفته دفاع مقدس را دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان اعلام کرد و بر اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیر عامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه در دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

سردار یوسفعلی زاده در ادامه از رونمایی از ۲۰ جلد کتاب تا پایان هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: تألیف کتاب‌های مرتبط با معارف دفاع مقدس شامل داستان، شعر، کتاب کودک و رمان در استان انجام شده است. همچنین جلد سوم کتاب "برقرار آشیانه عقاب" که پیرامون رشادتهای سردار شهید محمود کاوه است، به طور ویژه رونمایی خواهد شد.

وی درباره روند اجرایی پروژه بناهای جدید مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مشهد شرح داد: تا کنون دو ساختمان این مرکز افتتاح شده است اما برای تکمیل کل پروژه نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در محوطه بوستان کوهسنگی مشهد در بستر زمان کارآمد خواهد بود و به عنوان یک جاذبه گردشگری بازدیدنمایندگان زیادی را جذب خواهدکرد.

سردار یوسفعلی زاده تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جهمور به استان برای موزه دفاع مقدس خراسان است که ۲۵ میلیارد تعهد سال ۱۴۰۱ می باشد و امیدواریم تا پایان سال محقق شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.