یکی از مسائل مورد توجه در سفر، تأمین آب مورد نیاز برای مصارف شرب و نظافت است که فراهم بودن آن قطعاً مشکلات سفر را به حداقل می‌رساند.

محدودیتی برای تأمین آب مورد نیاز زائران پیاده نیست

به گزارش قدس آنلاین، تأمین آب شرب زائران پیاده مسیرهای منتهی به مشهد برعهده شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت آب و فاضلاب شهرستان مشهد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص برخی از دغدغه‌هایی که بعضاً در مورد تأمین آب مورد نیاز زائران وجود دارد به قدس گفت: بر اساس هماهنگی که با استانداری و فرمانداری مشهد داشتیم تأمین آب مورد نیاز در ایستگاه‌هایی که برای زائران پیاده در نظر گرفته شده در محدوده شهرستان مشهد بر عهده ماست که تمهیدات لازم برای سهولت استفاده زائران از آب سالم و باکیفیت اندیشیده شده است. حسین اسماعیلیان ادامه داد: محدودیتی برای تأمین آب مورد نیاز زائران در محورهای منتهی به شهر مشهد نداریم؛ چرا که این موضوع را بالاترین خدمت خود می‌دانیم. با اینکه در داخل شهر مشهد هیچ وقت کمبودی در تأمین آب نداشتیم برای روزهای آخر صفر در مسیر تردد زائران چه موکب‌هایی که از زائران پذیرایی می‌کنند و چه نانوایی‌ها و سرویس‌های بهداشتی سیاری که در این ایام تجهیز شده‌اند موضوع آبرسانی و لوله‌کشی آن‌ها بر عهده ما قرار داده شده و کار آن به پایان رسیده است ضمن اینکه اگر احساس نیاز برای افزایش خدمات‌رسانی به زائران وجود داشت هیچ مشکلی برای تأمین آب در این حوزه وجود ندارد.

آبرسانی به موکب‌ها در جاده‌ها
رضا یاقوتی‌نیا، مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم در این باره به فارس گفت: با توجه به افزایش زائران دهه پایانی صفر برنامه‌ریزی شده که در محور مواصلاتی نیشابور به مشهد تا ملک‌آباد، تربت حیدریه تا ملک‌آباد، قوچان به مشهد و حوزه قوچان، آبرسانی با تانکرهای شرکت آب و فاضلاب استان صورت بگیرد.

وی ضمن تأکید بر حفظ سلامت زائران، افزود: نمونه‌برداری و کنترل کیفی آب تانکرها و مخازن موکب‌ها برای سنجش میزان کلر نیز صورت خواهد گرفت تا سلامت زائران حفظ شود. وی در خصوص حجم آبی که در اختیار موکب‌ها قرار داده می‌شود گفت: در حال حاضر نمی‌توان عدد دقیقی ارائه داد، اما با توجه به افزایش تعداد زائران نسبت به سال پیش، ۲میلیون و ۲۰۰هزار لیتر آب به صورت شرب و ۳میلیون و ۲۰۰هزار لیتر آب غیرشرب پیش‌بینی شده است.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.