تارنمای بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که اتحادیه اروپا پیشنهاد داده که کاپیتان‌های نفتکش‌های روسیه از تحریم‌های اعمال شده بر مسکو، معاف شوند.

کاپیتان‌ نفتکش‌های حامل نفت روسیه از تحریم‌های اروپا معاف می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، بلومبرگ مدعی شده است که اتحادیه اروپا قصد دارد به شرکت‌های نفتی اروپا اجازه دهد تا برای هدایت نفتکش‌های روسیه، کاپیتان (ناخدا) استخدام کنند. اقدامی که تحریم‌هایی فعلی که از ماه دسامبر علیه مسکو اجرایی می‌شود، چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

این خبر پس از آن منتشر شد که مقامات سازمان دریانوردی دانمارک هفته گذشته به فایننشال تایمز گفته بودند که ناتوانی آنها از استفاده از ناخدا برای کشتی‌هایی که از برخی تنگه‌های پرخطر بین دریای بالتیک و دریای شمال، عبور می‌کنند، به مخاطرات امنیتی و زیست‌محیطی چشمگیر منجر شده است.

اتحادیه اروپا در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرد. بروکسل چهارشنبه هفته گذشته و پس از برگزاری همه‌پرسی الحاق به روسیه در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خِرسون (واقع شده در شرق و جنوب اوکراین)، هشتمین دور تحریم‌های خود را علیه روسیه اعمال کرد.

مناطق مذکور در این همه‌پرسی‌ها با اکثریث آرا با الحاق به روسیه موافقت کرده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه معاهده این الحاق را امضا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.