نخست وزیر عراق ضمن حمایت از احیای توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد شکست مذاکرات بازگشت به برجام کل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

الکاظمی: شکست مذاکرات احیای برجام بر کل منطقه تاثیر می‌گذارد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی «فیگارو» به بحران سیاسی عراق و توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات تهران و ریاض پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه دو طرف ایران و عربستان آماده ورود به مرحله تازه‌ای از مذاکرات هستند گفت: بغداد در حال فراهم کردن دور جدیدی از مذاکرات تهران و ریاض است. دوره‌های گذشته موجب ایجاد اعتماد بین دوطرف شده است و ما امیدوارم در آینده نزدیک توافق حاصل شود.

الکاظمی ضمن اشاره به تبعات منفی عدم احیای توافق هسته‌ای ایران(برجام) اعلام کرد شکست مذاکرات احیای برجام کل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چراکه کشورهای منطقه برای اجرای پروژه‌های بزرگ خود به همکاری با هم احتیاج دارند و منطقه نیازمند پذیرش منطق سیاسی تازه‌ای است.

الکاظمی، ایران را کشور مهمی برای منطقه دانست و اعلام کرد عراق می‌خواهد که روابطی دوستانه و مستحکم با ایران بر اساس اصول حسن هم‌جواری و منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی داشته باشد.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر اینکه همه نیروهای سیاسی عراق بر اجرای مجدد انتخابات اتفاق نظر دارند گفت که انتخابات اخیر انتخاباتی سالم بود که نهادهای بین‌المللی آن را تأیید کردند، اما ناتوانی نیروهای سیاسی مانع از آن شد که این انتخابات به تشکیل دولت بینجامد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.