۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۴
کد خبر: 819924

وحید شمسایی این بار نه در لباس بازیکن بلکه به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در آستانه تصاحب جام قهرمانی آسیا قرار گرفته است.

وحید شمسایی: جام به توکیو نمی‌رود

به گزارش قدس آنلاین، چهره جذاب و ماندگار فوتسال ایران و آسیا در تلاش است نخستین جام قهرمانی در دوران مربیگری را هم صاحب شود. شمسایی در گفت‌وگویی اختصاصی با قدس بازی در فینال آسیا با ژاپن را چالش متفاوتی می‌داند.

تیم ملی نتیجه مطلوبی مقابل تایلند گرفت و به فینال آسیا رفت.

در طول تاریخ فقط دو بار مقابل این تیم شکست خوردیم و بارها آن‌ها را برده‌ایم. تایلند فوتسالی غنی دارد، اما هیچ‌گاه نتوانسته خودش را به عنوان قدرت اول آسیا مطرح کند و این عنوان همیشه در ید ایران است. ما در این بازی خیلی هماهنگ بودیم و می‌دانستیم مقابل این تیم نباید اشتباه کرد.

از عملکرد بازیکنان رضایت داشتید؟

تایلند در نیمه اول ما را آزار داد، اما دیدید در همان نیمه هم موفق شدیم گل بزنیم. درنیمه دوم اما می‌دانستیم حریف بازتر بازی می‌کند، چون می‌خواهد گل خورده را جبران کند. همین موجب شد راحت‌تر جلو برویم و دروازه آن ها را چهار بار دیگر باز کنیم. من از مسئولیت‌پذیری بازیکنانم راضی‌ام. اتحاد در تیم ملی موج می‌زند و همه برای یک هدف تلاش می‌کنند.

در فینال با ژاپن بازی دارید.چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید؟

ماجرای ژاپن با همه تیم‌های آسیایی متفاوت است. آن‌ها تکنیکی‌تر و با برنامه کار می‌کنند اما به طور قطع نتیجه همان خواهد شد که ما می‌خواهیم. ما به دنبال قهرمانی دوباره در آسیا هستیم و دوست نداریم جام قهرمانی به توکیو برود. جام قهرمانی باید به تهران بیاید و تقدیم مردم ایران شود. در بازی فینال سختگیر خواهیم بود. همان‌طور که دیدید در بازی با تایلند اجازه ندادیم حریف دروازه ما را باز کند و تمرین گل نخوردن داشتیم. در فینال هم باید این روند ادامه پیدا کند؛ چون فوتسالیست‌های ایرانی اگر گل نخورند حتی می‌توانند دروازه تیم‌های بزرگ دنیا را هم به راحتی باز کنند.

فضای برگزاری این بازی‌ها در کویت به چه شکلی بوده و آیا از میزبانی این کشور رضایت دارید؟

شکر خدا جام ملت‌های آسیا در کشوری برگزار شد که ایرانی‌های بسیاری در آن زندگی می‌کنند. کویت برای ما ایرانی‌ها کشوری غریبه نیست و در جریان برگزاری جام‌ملت‌ها خیلی از هموطنان در ورزشگاه ما را حمایت کردند.

نتیجه فینال را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

ژاپن به سختی از سد ازبکستان گذشت، اما تیم منظمی است که با برنامه به فینال خواهد آمد. تلاش می‌کنیم با یک نتیجه خوب از زمین خارج شویم. راستش در فینال برای من تعداد گل مهم نیست. مهم این است که جام را بدست آوریم.

خبرنگار: حمیدرضا عرب

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.