اعتراض یک مادر تگزاسی برای هشدار به والدین جهت ممانعت پخش مجموعه «هوکوس پوکوس»(Hocus Pocus ۲) در تمام آمریکا وایرال شد. او ابتدا نوشت: این سریال «جهنم را بر سر بچه‌ها و در خانه‌تان آزاد می‌کند».

هشدار والدین آمریکایی برای منع پخش یک سریال/«هوکوس پوکوس» در ایران هم موجود است!

به گزارش قدس آنلاین، اعتراض یک مادر تگزاسی برای هشدار به والدین جهت ممانعت پخش مجموعه «هوکوس پوکوس»(Hocus Pocus ۲) در تمام آمریکا وایرال شد. او ابتدا نوشت: این سریال «جهنم را بر سر بچه‌ها و در خانه‌تان آزاد می‌کند».

جیمی گوچ، مادر تگزاسی، پس از هشدار به والدین در مورد خطر تماشای «Hocus Pocus ۲» که پخش آن از ۳۰ سپتامبر در «دیزنی پلاس»(+Disney) شروع شد، به والدین هشدار داد. این فیلم بت میدلر، سارا جسیکا پارکر و کتی نجیمی را در نقش خواهران ساندرسون، سه جادوگر تشنه به خون کودکان، ایفا می‌کند. گوچ ابتدا به والدین در مورد این فیلم در شبکه اجتماعی هشدار داد و سپس برای یک مصاحبه وایرال به شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس»(CBS) رفت.

گوچ گفت: بدترین سناریو این است: شما جهنم را بر سر فرزندان خود و در خانه خود آزاد می‌کنید. کل فیلم بر اساس جادوگرانی است که کودکان را برای خون قربانی می‌کنند.

او ادامه داد: این فیلم را تماشا نکنید. همه بر این اعتقاد هستند که تخیلی و بدون مشکل است، اما آنها می‌توانند هر نوع طلسم و کاری را که می‌خواهند انجام می‌دهند، هر چیزی را از طریق آن صفحه تلویزیون وارد خانه شما می‌کنند که اصلا مناسب کودکان نیست.»

گوچ به نکته خوبی اشاره کرد و توضیح داد که خانواده‌اش «در حدود چهار یا پنج سال است که در هالووین شرکت نکرده‌اند» زیرا «فکر قرار دادن فرزندان [ش] در ترس و تاریکی با لباس‌ها و گریم‌های وحشتناک» او را آزار می‌دهد و به شدت به کودک آسیب می‌زند.

هشدار گوچ فراتر از «Hocus Pocus ۲» است، زیرا او معتقد است همه والدین باید مراقب باشند که فرزندانشان چه رسانه‌هایی استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که هالووین که در شب ۳۱ اکتبر در کشورهای غربی برگزار می‌شود مراسمی است که در آن بزرگ و کوچک شب هنگام با ترسناک‌ترین لباس‌ها و آرایش و گریم‌ها به کوچه و خیابان می‌زنند و این جشن ترسناک را در تاریکی شب برگزار می‌کنند که از نظر بسیاری از متخصصان و کارشناسان آسیب‌های روحی جبران ناپذیری برای خردسالان به دنبال دارد. مراسمی از این دست و مشکلات و آزادی‌های بی‌مرز کشوری چون آمریکا باعث شده که سال‌هاست به صورت روتین خبر حمله یک کودک یا نوجوان با اسلحه به یک مدرسه در سراسر جهان مخابره می‌شود.

دیزنی اوایل این هفته اعلام کرد که «Hocus Pocus ۲» رکورد جدیدی را در Disney+ به عنوان پربیننده‌ترین فیلم اصلی در سه روز اول اکران خود ثبت کرده است.

این در حالی است که مصاحبه وایرال گوچ در رسانه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی بخصوص در آمریکا به پا کرده است و در آینده نزدیک بر میزان مخاطب و یا حتی پخش یا عدم پخش آن در آمریکا اثر خواهد گذاشت.

با این وجود، سریال مذکور همزمان با آمریکا و اروپا در ایران و در پلتفرم‌هایی چون «آپارات» دیده می‌شود و با وجود هشدارهایی که والدین آمریکایی در موردش احساس خطر کرده‌اند، این مهم می‌بایست در کشور ما که نوع فرهنگ و تربیت و حساسیت‌ها در مراتبی بالاتر قرار دارد، از سوی مسولین نظارت بر پخش فیلم‌ها و محتواهای پلتفرم‌های ایرانی را جدی‌تر در دستور کار خود قرار بدهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.