فوتسال ایران با قبول شکست برابر ژاپن در فینال شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال آسیا، از تکرار عنوان قهرمانی در این رقابتها بازماند و سامورایی‌ها برای چهارمین بار صاحب جام شدند.

باخت تیم ملی فوتسال ایران به ژاپن/ قهرمانی از دست ایران پرید!

به گزارش قدس آنلاین، دیدار فینال شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا بین تیم‌های ایران و ژاپن برگزار شد که در نهایت این تیم ژاپن بود که به پیروزی دست یافت و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در این بازی که از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن «سعد العبدالله» کویت برگزار شد، ژاپن با نتیجه ۳ بر ۲ ایران، پرافتخارترین تیم آسیا را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید.

سعید احمدعباسی (۱۵) و علیرضا جوان (۳۹) برای ایران گلزنی کردند و ژاپن توسط «شیمیزو» (۱۶)، آرتور اولیویرا (۲۷) و سعید احمدعباسی (گل به خودی - ۳۹) به گل رسید تا به چهارمین قهرمانی خود در آسیا دست یابد. به این ترتیب ایران که با ۱۲ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره کهن محسوب می‌شود، در تکرار این عنوان ناکام ماند.

تساوی ایران در نیمه نخست

تیم ایران بازی را با ترکیب سعید مؤمنی، محمد حسین درخشانی، مسلم اولاد قباد، حسین طیبی و سالار آقاپور آغاز کرد. ژاپن در نیمه اول تیم دست و پا بسته‌ای نبود و دروازه ایران را با ایجاد چند موقعیت تهدید کرد. جدی ترین موقعیت ژاپن، ضربه «آرتور اولیویرا» بود که تیرک دروازه ایران را به لرزه درآورد.

هرچند دفاع فشرده و آنالیز خوب ژاپن کار را برای ملی پوشان ایران سخت کرده بود اما سرانجام شاگردان وحید شمسایی با شوت محکم سعید احمدعباسی در دقیقه ۱۵ از حریف خود پیش افتادند. این برتری اما بیش از یک دقیقه دوام نیاورد و «شیمیزو» گل خورده را برای «سامورایی ها» جبران کرد تا نیمه نخست با تساوی یک - یک تمام شود.

ایران مغلوب ضربه کاشته بازیکن برزیلی

در نیمه دوم ایران فشار زیادی برای گلزنی روی دروازه ژاپن ایجاد کرد اما این بار ژاپنی‌ها بودند که توسط آرتور، بازیکن برزیلی خود از ایران پیش افتادند. آرتور روی یک ضربه کاشته مستقیم توپ را وارد دروازه ایران کرد تا سامورایی‌ها به برتری ۲ بر ۱ برسند.

تیم تحت هدایت وحید شمسایی در ادامه تلاش زیادی برای جبران نتیجه به کار بست و حتی در ۵ دقیقه پایانی به «پاور پلی» روی آورد اما نتوانست گل خورده را جبران کند. در دقیقه ۳۹، اشتباه سعید احمدعباسی و پاس رو به عقب او باعث شد تا دروازه خالی ایران برای سومین بار باز شود. هرچند علیرضا جوان در ثانیه پایانی گل دوم را برای ایران به ثمر رساند اما در نهایت تیم کشورمان ۳ بر ۲ بازنده شد.

نخستین باخت ایران در آسیا

ایران در این دوره از مسابقات، بدون باخت به فینال رسید و در این مرحله برابر ژاپن شکست خورد.

نتایج تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات به شرح زیر است:

مرحله مقدماتی

* ایران ۵ - اندونزی صفر
* ایران ۱۰- چین تایپه ۱
* ایران ۹ - لبنان صفر

مرحله یک چهارم نهایی
ایران ۸ - ویتنام ۱

مرحله نیمه نهایی
ایران ۵ - تایلند صفر

فینال
ایران ۲ - ژاپن ۳

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.