سرمربی استقلال طی اظهار نظری گفت: اختیار با کی‌روش است؛ اما کاش ملی‌پوشان را دو روز نداشتیم.

ساپینتو: اختیار با کی‌روش است؛ اما کاش ملی‌پوشان را دو روز نداشتیم

به گزارش قدس آنلاین، تمرینات تیم ملی فوتبال ایران به‌منظور آماده‌سازی برای حضور هرچه بهتر و قوی‌تر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر درحالی با حضور بازیکنان داخلی در ساختمان pec در مرکز ملی فوتبال در تهران و زیر نظر کارلوس کی‌روش و دستیارانش طی ۳ روز گذشته پیگیری شد که عصر یکشنبه تمرینات این تیم یک میهمان ویژه داشت؛ ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال که در مقطعی خود در تیم ملی جوانان پرتغال شاگرد کی‌روش بود و با این تیم و این مربی عنوان قهرمانی جهان را به‌ دست آورد در تمرین تیم ملی حاضر شد و دقایقی با کارلوس کی‌روش و دستیاران وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانواده ساپی در تهران

ساپینتو یکشنبه عصر درحالی راهی مرکز ملی فوتبال شد که به‌تازگی همسر و خانواده وی به تهران عزیمت کرده و چند روزی را میهمان وی خواهند بود. این سرمربی که فعلا زندگی در هتل را ترجیح‌ داده در این چند روز اخیر میزبان خانواده‌اش است و نکته قابل توجه اینکه یکشنبه و بعد از تمرین استقلال، این سرمربی درحالی‌که با همسر خود قرار داشت، بعد از این قرار بدون مترجم و دستیارانش راهی غرب تهران و مرکز ملی فوتبال شده تا با کارلوس کی‌روش دیدار کند.

قرار خودمانی بین شاگرد و استاد

ساپینتو درحالی به ملاقات کی‌روش رفت که پیش از این نیز بارها تلفنی و حتی از طریق چت و ویدئوکنفرانس در فضای مجازی با کی‌روش دیدار و گفت‌وگو کرده بود. جالب اینکه درست در شبی که کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب و سپس راهی تهران شد، سرمربی استقلال به‌عنوان یکی از نخستین نفرات با وی تماس گرفت و این سمت را به کی‌روش تبریک گفت و در بازگشت دوباره به تیم ملی، سرمربی استقلال برای همتای خود در تیم ملی ایران آرزوی موفقیت کرد.

نکته دیگر اینکه این جلسه در حالی بین دو سرمربی هماهنگ شده که هیچ پروسه اداری در این‌باره انجام نشد و این‌طور نبود که به‌طور مثال از طرف باشگاه استقلال برای فدراسیون فوتبال یا دپارتمان تیم‌های ملی قرار ملاقاتی هماهنگ شود؛ بلکه دو مربی شب قبل از تمرین یکشنبه تیم ملی با یکدیگر قرارومدارهای حضور ساپینتو در جلسه تمرینی تیم ملی را گذاشتند و سرمربی استقلال به‌منظور ملاقات با سرمربی سابق خود که به‌نوعی حکم استادی هم به گردن وی دارد راهی ساختمان pec شد. ساپینتو که حسابی کی‌روش را قبول دارد قبلا در یک نشست خبری درباره کی‌روش گفته بود: «باعث افتخار من است که بازیکنان استقلال به تیم ملی بروند. زمانی که در اسپورتینگ لیسبون بازی می‌کردم، در تیم ملی جوانان شاگرد کی‌روش بودم. او مربی خوبی است و رزومه خوبی دارد.»

قرار با لهجه پرتغالی

ساپینتو، سرمربی استقلال با حضور در مجموعه تمرینی pec ضمن دیدار و گفت‌وگو با سرمربی تیم ملی، تمرین ملی‌پوشان را تماشا کرد. البته برخلاف برخی که از جلسه خصوصی ساپینتو با بازیکنان استقلال خبر داده بودند، سرمربی آبی‌پوشان به‌جز خوش‌وبش معمول با استقلالی‌های ملی‌پوش، صحبت ویژه‌ای با آنها نداشت و در حد یک گفت‌وگوی معمولی با این تعداد در حضور بقیه هم‌کلام شد.

در این جلسه کی‌روش در ابتدا، توضیحاتی را درباره بخش‌های مختلف pec به ساپینتو ارائه‌ داده و سپس این دو برای دقایقی با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند. نکته قابل توجه اینکه این دو نفر با زبان پرتغالی دقایق نسبتا قابل توجهی با یکدیگر صحبت کردند این درحالی است که در بدو ورود ساپینتو به این ساختمان او مورد استقبال گرم هموطنش در تیم ملی قرار گرفت.

موضع ساپینتو در قبال تصمیم کی‌روش

روزی که کی‌روش دوباره به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد، پیش‌بینی می‌شد که به‌منظور آماده‌سازی تیم ملی در راه جام‌جهانی، احتمالا برنامه‌های لیگ برتر دچار اختلال شده و دوباره صدای سرمربیان تیم‌های لیگ برتری دربیاید. سرمربی پرتغالی تیم ملی به‌محض بازگشت و بعد از برگزاری مینی‌کمپ با حضور بازیکنان داخلی، بلافاصله در جلسه‌ای با مسئولان سازمان لیگ و کمیته مسابقات شرکت کرد و بعد از آن بود که چالش اصلی بین تیم ملی و تیم‌های لیگ برتر شکل ‌گرفت و صدای برخی معترضان نسبت به تصمیماتی که در جلسه فوق گرفته شده بود بلند شد.

البته کی‌روش که به‌قول تاج زمان کمی میهمان ماست، فعلا ترجیح‌داده تا جوابی به معترضین نداده و برنامه‌های خود را تحت حمایت کامل فدراسیون و سازمان لیگ پی ببرد. او حتی در صحبت‌هایی در جمع بازیکنان تیم ملی گفته بود تیم‌های لیگ برتری فداکاری کردند تا به این‌ترتیب مخالفان را هم راضی کند. نکته قابل توجه اینکه کی‌روش در ابتدا از ریکاوری یک‌روزه ملی‌پوشان داخلی خبر داده بود اما حالا این زمان تا ۳ روز افزایش پیدا کرده است.

در تازه‌ترین موضع‌گیری از سوی ساپینتو درخصوص تصمیمات کادرفنی تیم ملی که پیش از این نیز از توافق آنها برای آماده‌سازی ملی‌پوشان استقلال و ریکاوری این نفرات در تمرینات تیم ملی خبر داده بودیم؛ این‌طور شنیده می‌شود که وی در یک محفل خصوصی درباره تصمیمات کی‌روش عنوان کرده که نسبت به تصمیمات وی اعتراضی ندارد و اختیار درباره بازیکنان استقلالی تیم ملی را به سرمربی تیم ملی محول کرده است.

او در این مورد معتقد است که موضع متفاوتی نسبت به سایر تیم‌ها نداشته و هرتصمیمی که همه بر سر آن به‌اجماع برسند، او نیز با این تصمیم موافق است. او حتی در جلسه با کی‌روش به وی این اطمینان را داد تا با اعلام رضایتمندی از شرایط موجود، بتواند سایر تیم‌ها را هم همراه کند. با این‌حال ساپینتو در جمع خصوصی اعلام کرده اگرچه دوست دارد به تیم ملی فوتبال ایران و موفقیت این تیم در قطر به هرشکلی کمک کند اما بهتر بود شرایط طوری پیش برود که در ۳ هفته پیش‌رو بازیکنان استقلال بیشتر دراختیارش قرار می‌گرفتند.

وی تاکید کرده که او هم دوست دارد بازیکنانش به‌جای ۳ روز، دو روز دراختیار کی‌روش باشند و از دوشنبه به تمرینات استقلال اضافه شوند اما هرچه که تصمیم‌گیری شود او هم همراه با بقیه خواهد بود چون دوست دارد به تیم ملی ایران کمک کند.

نظر ساپینتو درباره زمان دربی

زمان دربی ۹۹ سرانجام از سوی سازمان لیگ اعلام شد و برخلاف اعلام قبلی که گفته شده بود قرار است دو تیم استقلال و پرسپولیس در تاریخ ۱۳ آبان به‌مصاف یکدیگر بروند، درنهایت مراجع تصمیم‌گیرنده در این‌خصوص به این جمع‌بندی رسیدند که دو تیم مطرح فوتبال پایتخت بعد از جام‌جهانی با هم دیدار کنند.

این درحالی است که پیش از این از موضع باشگاه استقلال درباره زمان برگزاری این دیدار و صبر پیشه‌کردن توسط استقلالی‌ها تا موعد مقرر خبر داده بودیم، با این‌حال ساپینتو در اظهارنظری خصوصی گفته است: «ما دوست داشتیم این بازی قبل از جام‌جهانی برگزار شود و ای‌کاش طوری برنامه‌ریزی می‌شد که دربی را بازی می‌کردیم و سپس اردوی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی آغاز می‌شد.»

موضع سرمربی استقلال درباره انتقادها

در مدت زمان تعطیلات لیگ برتر و درحالی‌که استقلال روندی سینوسی را طی می‌کرد برخی انتقادها به سرمربی این تیم می‌شد که او از پس هدایت استقلال برنیامده و نمی‌تواند این تیم را به ساحل مقصود برساند. برخی نیز پا را فراتر از این گذاشته و اعلام کردند که این سرمربی برف تهران را هم نخواهد دید. با این‌حال این مربی در جمع اطرافیانش گفته بود که فعلا از همتاهای خارجی خود بهتر کار و امتیازات بیشتری را کسب کرده و در پایان فصل هم می‌خواهد بالاتر از آنها قرار بگیرد.

با این‌حال اینکه هدف‌گذاری واقعی این مربی در پایان فصل این است که در پایان فصل فقط بالاتر از تراکتور و سپاهانی که فعلا از سرمربی خارجی بهره می‌برند قرار بگیرد یک سر موضوع هست و اینکه وی برای قهرمانی در لیگ برتر چشم‌اندازی را برای خود تعریف کرده باشد یک سر دیگر قضیه است و باید تا پایان لیگ صبر کرد. البته تا پایان هفته هشتم نیز باز هم استقلال بالاتر از سپاهان و تراکتور در رتبه سوم جدول قرار دارد و هم‌امتیاز با گل‌گهر و پرسپولیس تیم‌های اول و دوم رقابت‌هاست.

منبع: فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.