شهردار تهران در حاشیه نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جمع‌آوری مخازن زباله نیز گفت: این جمع‌آوری موقت است و با توجه به اینکه این مخازن توسط عناصری که دست به آشوب می‌زدند برای راه بندان مورد استفاده قرار می‌گرفت تمهید شد که در معابر اصلی در برخی نقاط شهر این مخازن موقت جمع‌آوری شود ولی به صورت جدیدی قطعا در حوزه جمع‌آوری زباله‌ها از آنها استفاده خواهد شد.

جمع‌آوری مخازن زباله موقت است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی امروز بدون اعلام قبلی در صحن علنی شورای شهر تهران حضور یافت و در حاشیه نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره روند بررسی اساسنامه سازمان‌های شهرداری تهران در شورای شهر تهران گفت: با توجه به تصمیم ابتدایی دوره ششم شورای شهر تهران اساسنامه‌ها مورد بازبینی قرار گرفت و پس از تنظیم برای شورای شهر تهران ارسال شده و در حال حاضر نیز در مسیر رسیدگی و تصویب است.

وی افزود: اما اساسنامه امروز در خصوص راه اندازی سازمان فناوری‌های نوین است که در حقیقت خلق یک سازمان جدید است که همه ظرفیت‌های تهران در حوزه فناوری‌های نوین را با اولویت حل مشکلات شهری مورد بهره برداری قرار می‌دهد.

زاکانی تاکید کرد: ظرفیت بالای فناوری در تهران با توجه به حضور دانشگاه‌ها و همچنین بازارهای مختلف اختیاری را فراهم می‌کند که در مسیر توسعه از این ویژگی بهره بگیریم و در حقیقت جهش و کار عظیمی را باید برای حوزه نوآوری و فناوری‌ها انجام دهیم.

شهردار تهران در خصوص تزریق اتوبوس‌های جدید به حوزه حمل و نقل عمومی نیز گفت: هدفگذاری برای شروع سال تحصیلی جدید انجام شده بود تا ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تزریق شود که ۵۹۱ دستگاه از محل بازسازی به ناوگان اضافه شد و بعدها نیز ۱۰ دستگاه دیگر از محل بازسازی وارد ناوگان شد که مجموعا ۶۰۰ دستگاه پس از بازسازی به ناوگان اضافه شد. مابقی نیز در حال تحویل است. ۲۵۰ دستگاه مراحل تحویل را طی می‌کند که قطعا پس از تجهیز و رسیدن به چهارچوب‌های مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد. بی تردید بازسازی دست ماست و با توجه به زمانبندی که انجام دادیم در مهر، دیماه و اسفند ماه مجموعا ۱۴۰۰ دستگاه از محل بازسازی وارد ناوگان خواهد شد. تا کنون نیز ۴۱ دستگاه بیشتر از تعهد خود وارد ناوگان کردیم.

وی در خصوص صدور احکام برای شهرداران مناطق نیز گفت: احکام ما یکساله است و در حقیقت با تمام دوستان از جمله معاونت‌ها پروژه‌ای شامل بسته‌ای از موضوعات و اهداف برای یک سال بسته می‌شود که تحولی را که مد نظر داریم کمک می‌کند محقق شود. در طول این مسیر نیز ارزیابی‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

شهردار تهران تاکید کرد: سال اول تثبیت منابع مالی بود و در همین مسیر حرکت کردیم و امروز نیز پس از صدور احکام معاونت‌ها صدور احکام مناطق آغاز می‌شود و شاهد تلاش و فعالیت عمده عزیزان خواهیم بود.

وی در خصوص جمع‌آوری مخازن زباله نیز گفت: این جمع‌آوری موقت است و با توجه به اینکه این مخازن توسط عناصری که دست به آشوب می‌زدند برای راه بندان مورد استفاده قرار می‌گرفت تمهید شد که در معابر اصلی در برخی نقاط شهر این مخازن موقت جمع‌آوری شود ولی به صورت جدیدی قطعا در حوزه جمع‌آوری زباله‌ها از آنها استفاده خواهد شد.

زاکانی در خصوص میزان خسارات ناشی از اغتشاشات اخیر نیز گفت: ناجوانمردانه ترین وجه این اتفاقات که قطعا محکوم است وجه وارد کردن خسارت به اموال عمومی است و همچنین تعدی به خادمین مردم شامل آتش نشانان و پاکبانان، لیست همه خسارت‌های وارده به قوه قضائیه ارسال خواهد شد تا از این طریق حقوق شهر ایفا شود تا هفته پیش که البته پس از آن باز هم خسارت‌هایی وارد شد ۴۳ دستگاه اتوبوس تخریب، ۲۵ دستگاه ماشین آتش نشانی آسیب دید، ۶۰۰ مسکن تخریب و ۵۴ ایستگاه اتوبوس نیز مورد تخریب قرار گرفت.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.