اگر جزء آن دسته از مخاطبانی هستید که اهل مطالعه اید اما نمی‌دانید چه کتابی بخوانید، «یاد او» را از دست ندهید . این اثر انتخاب مناسبی است برای این روزها که می توانید آن را یک نفس بخوانید و لذت ببرید.

مادرانه‌ای عاشقانه

به گزارش قدس آنلاین، «یاد او» نوشته کالین هوور است. کالین هور را با رمان «اگر حقیقت این باشد» می شناسم و به اعتبار همان کتاب خواندن «یاد او» را هم از دست ندادم. 

 داستان، زندگی زنی جوان است به نام «کِنا رووان». کنا که دخترش را در زندان به دنیا آورده است به جرم ارتکاب قتل غیرعمد همسرش، ۵ سال از زندگی اش را در زندان گذرانده. او به‌امید دیدن دختر ۴ساله‌اش به همان شهری برمی‌گردد که در آن مرتکب  قتل شده است. اما از قرار معلوم، بازسازی پل‌هایی که پشت سرش خراب کرده ممکن نیست. کِنا هرقدر هم که سخت، تلاش می‌کند تا خودش را نشان دهد اما همه کسانی که با دخترش در ارتباط‌اند در را به رویش می‌بندند.

تنها کسی که صدای او را در آن شهر غریب می شنود و امید دیدن دخترش را در دل کنا زنده نگه می دارد، لِجِر وارْد، دوست همسر مقتولش است.  لِجِر یکی از معدود حلقه‌های رابط باقی‌مانده است که می تواند این زن را به دخترش برساند... 

کالین هوور، نویسنده آمریکایی بیش از ۲۰ رمان نوشته و معمولا جزء پرفروشهای نیویورک تایمز هستند.  تحصیلات دانشگاهی هوور در زمینه‌ علوم انسانی و رشته‌ خدمات اجتماعی است. او در آثارش، موضوعات مختلف اجتماعی و انسانی را به چالش می‌کشد. آثار هوور را باید  در ژانر رئالیسم دسته‌بندی کرد. هوور، روان و سلیس می‌نویسد. موتیف اصلی داستان‌هایش، مسائل عاشقانه و گاه معمایی است و قهرمانان داستان‌های او معمولاً از دل اتفاقات روزمره و معمولی زندگی بیرون آمده‌اند. 

هوور در «یاد او» هم موقعیت های تراژیکی خلق می کند و احساسات مادرانه زن ها را به چالش می کشد. این اثر می تواند مخاطب را هیجان زده کند و در عین حال او راهمزمان در موقعیت اشک ها و لبخندها  قرار دهد.  

تازه ترین رمان خانم هوور به تازگی توسط عباس زارعی ترجمه شده و نشر آموت آن را  منتشر کرده است. کتاب اثری عاشقانه است که خواندن آن برای مخاطبی که می خواهد داستانی سرگرم کننده و در عین حال فاخر بخواند، توصیه می شود.

خبرنگار: خدیجه زمانیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.