دبیر بخش کودک و نوجوان جشنواره «ایران عزیز» جزئیات برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان این جشنواره را تشریح کرد و گفت: کودکان و نوجوانان در این جشنواره در قالب بازی‌های متنوع با پوشش اقوام مختلف ایران اسلامی آشنا می‌شوند.

برنامه‌های کودک و نوجوان جشنواره ایران عزیز +عکس

به گزارش قدس آنلاین، سعید رنجبریان، دبیر بخش کودک و نوجوان جشنواره «ایران عزیز» گفت: با توجه به اینکه جشنواره «ایران عزیز» با محوریت اقوام ایرانی برگزار می‌شود، تلاش کرده‌ایم با ابزار بازی و سرگرمی بخشی از فرهنگ نواحی و شهرهای مختلف ایران را به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم. فرهنگ اقوام شامل آداب و رسوم، نوع پوشش، محصولات و سوغات و... است که این موارد را به شیوه‌ای جذاب به بچه‌ها ارائه می‌کنیم تا ارتباط بهتری با آن برقرار کنند.

برنامه‌های کودک و نوجوان جشنواره ایران عزیز +عکس

وی با بیان اینکه مجموعه غرفه‌های کودک و نوجوان جشنواره «ایران عزیز» در دو یال چپ و راست دریاچه شهدای خلیج فارس واقع شده است که با توجه به وسعت بالای غرفه‌ها، دسترسی آسان‌تری برای بازدیدکنندگان ایجاد شود، افزود: در غرفه «ماشین‌بازی» فضایی با المان‌های شهری طراحی شده که ماکتی از بناها، سوغات و ویژگی‌های گوناگون اقوام ایرانی در آن قرار گرفته است. کودک با هدایت ماشین کنترلی در مسیر بازی، به شهرهای مختلف ایران می‌رسد و سوغات هر شهر را بر می‌دارد و به شهر بعدی می‌رود. در پایان اگر کودک بتواند در مدت‌زمان مقرر به همه شهرها سر بزند و دوباره به تهران برگردد، برنده می‌شود و جایزه دریافت می‌کند.

برنامه‌های کودک و نوجوان جشنواره ایران عزیز +عکس

رنجبریان تصریح کرد: غرفه «جورچین اقوام» با لباس‌های محلی شهرهای مختلف و با شخصیت‌های کودک طراحی شده و شامل ۹ پازل مکعب ۶ وجهی است که هر یک از وجه‌ها به تصویرسازی لباس یکی از اقوام اختصاص دارد. کودک با تکمیل این پازل در یک زمان مشخص، با پوشش مردم نقاط مختلف ایران آشنا می‌شود.

برنامه‌های کودک و نوجوان جشنواره ایران عزیز +عکس

دبیر بخش کودک و نوجوان جشنواره «ایران عزیز» با اشاره به اختصاص غرفه‌ای برای «سفال» افزود: در این غرفه کودکان و نوجوانان با سفالینه‌های شهرهای مختلف ایران آشنا می‌شوند و با کمک مسئولان غرفه و با استفاده از چرخ سفال، ظروفی شبیه به نمونه‌های موجود در غرفه می‌سازند. در غرفه «مثلستان» اشکال مختلفی که مجموعه‌اش یکی از ضرب‌المثل‌های ایرانی را تشکیل می‌دهد، همراه با حروف به صورت به هم ریخته قرار داده شده و کودک با کمک و راهنمایی مربی، به ضرب‌المثل مورد نظر می‌رسند و جایزه می‌گیرند.

برنامه‌های کودک و نوجوان جشنواره ایران عزیز +عکس

وی در پایان گفت: «مکعب‌های قصه‌گو» دیگر غرفه جشنواره است که در آن ۹ مکعب با اشکال و کلمات مختلف در نظر گرفته شده و کودکان و نوجوانان با انتخاب یکی از این مکعب‌ها، یک قصه درباره اقوام تعریف می‌کنند. به جز این غرفه‌ها، در ساحل شنی هم هر روز مسابقه بادبادک‌بازی برگزار می‌شود. بچه‌ها با امانت گذاشتن کارت ملی خود، بادبادک دریافت می‌کنند و در ساحل با یکدیگر مسابقه می‌دهند. تلاش شده بخش کودک و نوجوان پویا، بانشاط و پرهیجان باشد و همین موضوع باعث استقبال گسترده بچه‌ها از این برنامه‌ها شده است.

علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند. همچنین اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی iran.farhangsara.ir در دسترس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.