وزارت دفاع روسیه از کشته شدن دست کم ۲۴۰ نظامی و سرنگونی یک فروند بالگرد اوکراین در مناطق مختلف این کشور در چند ساعت اخیر خبر داد.

کشته شدن ۲۴۰ نظامی و سرنگونی یک فروند بالگرد و ۱۴ پهپاد اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه درباره تازه‌ترین تحولات عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه تمام اهداف فرماندهی نظامی و سیستم انرژی اوکراین را در مناطق مختلف این کشور با سلاح‌های بسیار دقیق هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: یگان‌هایی از نظامیان اوکراینی سعی کردند در محور نیکولایف - کریوی روگ در استان خرسون از خطوط دفاعی روسیه عبور کنند، اما شکست خوردند و مجبور به فرار شدند. در این عملیات، ۲۰۰ نظامی اوکراینی کشته و ۱۸ نظامی تسلیم شدند و ۱۴ تانک و ۱۶ خودروی زرهی آنها منهدم شد.

این بیانیه می‌افزاید: چندین انبار ذخیره سوخت نیروهای اوکراینی را در استان «دنیپروپتروفسک» منهدم و یک فروند بالگرد Mi-۸ آنها را در دونتسک سرنگون کردیم. در محور کراسنی لیمان (شمال دونتسک)، تلاش نیروهای اوکراینی برای عبور از یک رودخانه راهبردی در چندین نقطه خنثی شد، که در آن بیش از ۴۰ نظامی اوکراینی کشته و دو خودروی جنگی و سه خودروی زرهی آنها منهدم شدند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، در چند ساعت اخیر سه پست فرماندهی، ۷۲ واحد توپخانه و نیروها و تجهیزات نظامی اوکراین در ۱۷۹ منطقه مورد اصابت قرار گرفت. پنج نقطه استقرار موقت نیروهای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت و چهار انبار مهمات و انبار سوخت تجهیزات نظامی آنها منهدم شد.

این وزارتخانه همچنین از انهدام یک سامانه راداری ضد باتری AN / TPQ-۳۶ ساخت آمریکا، ایستگاه راداری ST-۶۸UM برای شناسایی اهداف در ارتفاعات پایین و ۱۴ پهپاد اوکراین در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

این تحولات در حالی است که صبح امروز بار دیگر آژیرهای خطر در تمام مناطق اوکراین به ویژه جنوب و شرق این کشور به صدا درآمد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.