وزیر حمل و نقل تاجیکستان از افتتاح کریدور چندوجهی چین-تاجیکستان-ازبکستان-ترکمنستان-ایران-ترکیه در قسمت تاجیکستانی خبر داد.

تاجیکستان از کریدور جدید ترانزیتی در مسیر ایران خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، عظیم ابراهیم در کنفرانس بین المللی با عنوان "لجستیک و مزایای آن در توسعه ارتباطات حمل و نقل بین تاجیکستان و کشورهای منطقه" که اخر هفته گذشته برگزار شد مسیر جدیدی برای حمل کالا از چین به ترکیه از طریق تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران ارائه کرد که بخش تاجیکستانی آن در کولاب این کشور افتتاح شده است.

وی گفت که انتظار می رود محموله ها در طول مسیر جدید با روش های مختلف حمل و نقل شامل قطار، کامیون ها؛ کشتی ها؛ و هواپیما ترانزیت و تحویل داده شوند.

به گزارش مرکز مطبوعاتی وزارت حمل و نقل تاجیکستان، عظیم ابراهیم با اشاره به اینکه کریدور چندوجهی بین چین و ترکیه به احیای جاده بزرگ ابریشم کمک می کند، گفت: استفاده از این کریدور در کاهش مسافت و کاهش هزینه حمل کالا و یکپارچگی اقتصادی منطقه ای نسبت به کریدورهای موجود موثر است.

به گفته وی، در حال حاضر پروژه اتوماسیون سیستم مدیریت در حال اجراست و کار بر روی معرفی موقعیت آنلاین جابجایی کالا از طریق خاک تاجیکستان در حال انجام است.

تاجیکستان از کریدور جدید ترانزیتی از مسیر ایران خبر داد

عظیم ابراهیم با بیان اینکه «مسائل مربوط به معرفی بارنامه الکترونیکی، سامانه نوبت دهی الکترونیکی و سایر فرصت ها در حال بررسی است، افزود : این فرصت ها رویه ها و فرآیندهای لجستیکی را ساده می کند.

به گزارش آسیا پلاس بخش های حمل و نقل و لجستیک کارآمد و مقرون به صرفه به تاجیکستان این امکان را می دهد که نه تنها به فعالیت اقتصادی و ایجاد انسجام اجتماعی و سیاسی در داخل مرزهای خود کمک کند، بلکه از موقعیت جغرافیایی اش نیز نهایت استفاده را ببرد و به عنوان کریدور ترانزیتی بین اقتصادهای پویا و رو به رشد شرق و غرب عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.