رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس آنفلوانزا در کشور گفت: تاکنون ۱۴۴ مورد ابتلای به این ویروس در استان گزارش شده است.

۱۴۴ مورد ابتلا به آنفلوانزا در چهارمحال و بختیاری گزارش شد

به گزارش قدس آنلاین علی احمدی افزود: چهارمحال و بختیاری مانند سایر اُستان‌های کشور درگیر شیوع ویروس آنفلوانزا است.

وی افزود:مراقبین سلامت در مدارس مطابق دستور العمل‌هایی که در این زمینه وجود دارد نسبت به جداسازی دانش‌آموزان بیمار در بدو ورود به مدرسه اقدام می‌کنند و اگر دانش‌آموزی هر یک از علائم کرونا، آنفلوانزا و یا سرماخوردگی را داشته باشد از ورود وی به کلاس درس جلوگیری می‌شود.

مراقبین سلامت علائم آنفلوانزا را جدی بگیرند

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: علائمی مانند سرفه، عطسه، تب، سردرد و هرگونه ناخوشی مورد توجه مراقبین سلامت مدارس قرار بگیرد و اجازه ورود به دانش‌آموز داده نشود.

وی یادآور شد: اگر بیش از ۱۵ درصد جمعیت یک مدرسه در سه روز متوالی دچار آنفلوانزا شوند، آن مدرسه در دستور کار تعطیلی قرار می‌گیرد و در مهدهای کودک نیز، با مشاهده نخستین مورد مثبت آنفلوانزا، آن مهد کودک باید به مدت هفت روز تعطیل شود.

رییس مرکز بهداشت استان تصریح کرد: تاکنون گزارشی از ورود آنفلوانزا به مهدکودک‌های استان نداشتیم و همه قوانین و مقررات در این زمینه واضح و شفاف هستند و آنچه اهمیت دارد اجرا و اقدام مناسب در راستای این قوانین با مشارکت مردم است.

احمدی گفت: رعایت اقدامات بهداشتی مانند ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب بعد از کاهش تعداد موارد کرونا کم‌رنگ شده است که می‌تواند عامل مهمی در شیوع و چرخش ویروس‌های آنفلوانزا و کرونا باشد.

وی تاکید کرد: سطح ایمنی افراد جامعه در مقابل ابتلا به آنفلوانزا پس از ۲.۵ سال همه‌گیری کرونا کاهش پیدا کرده است، به ویژه آنکه در این ۲سال واکسیناسون آنفلو انزا به شدت کاهش یافت و یا در برخی موارد متوقف شد.

احمدی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر مصونیت جامعه در مقابل ویروس آنفلوانزا کاهش پیدا کرده و افراد مستعد ابتلا به این بیماری هستند و آنچه اهمیت دارد رعایت مسایل بهداشتی، ماسک زدن و تهویه مناسب است.

وی به والدین دانش آموزان توصیه کرد: اگر دانش‌آموزی علائم سرماخوردگی داشت در خانه بماند و به مدرسه نرود و ۲ تا سه روز استراحت کند و در این مدت بیشتر مایعات مصرف کند تا با این کار موجب قطعی چرخش ویروس کرونا یا آنفلوانزا شد.

گروه‌های هدف واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

رییس مرکز بهداشت استان تاکید کرد: با وجود آنکه وارد فصل سرما شده‌ایم ولی باز هم تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های هدف مفید فایده است و این واکسن در بخش خصوصی استان از اواخر شهریور و در بخش دولتی از نیمه اول مهرماه در دسترس است.

احمدی گفت: واکسن‌های آنفلوانزا برای بخش دولتی برای گروه‌های هدف شامل کارکنان اورژانس و بیمارستان‌ها، جانبازان و بیماران مزمن در دسترس است و افرادی مسن و سالمند که جزو گروه‌های هدف تزریق واکسن آنفلوانزا هستند می‌توانند از سهمیه بخش خصوصی استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: علاوه بر افراد مسن، به بیماران سخت درمان و بیماران خاص نیز توصیه می‌شود، اگر تاکنون نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام نکرده‌اند، هرچه سریعتر نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

مراجعه ۴۷ بیمار مشکوک به کرونای به مراکز بهداشتی

احمدی اظهار داشت:۴۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا در ۲۴ ساعته گذشته به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد سه بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند و نتیجه تست یک نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و یک نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید۱۹ در مراکز بیمارستانی استان مثبت اعلام شد.

احمدی افزود: هم‌اکنون چهار بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی چهارمحال بختیاری تحت مراقبت و درمان هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، در حال حاضر شهرستان‌ های لردگان و خانمیرزا در وضعیت آبی و شهرستان‌های شهرکرد، اردل، بن، سامان، فارسان، کوهرنگ و کیار در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.