وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تمام شاخص‌های نظام سلامت ایران به اذعان سازمان بهداشت جهانی در منطقه با فاصله زیاد از سایرین در رتبه اول قرار دارد .

ایران رتبه اول شاخص‌های سلامت در منطقه را داراست/کمک 30 هزار میلیاردی مجلس به نظام سلامت

به گزارش قدس آنلاین، بیمه سلامت به عنوان یکی از بیمه های پایه نقش مهمی در پوشش بیمه افراد جامعه دارد؛ به طوری که امسال علاوه بر افراد تحت پوشش بیمه سلامت، این سازمان بیش از 6 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه رایگان قرار داد. از جمله افراد تحت پوشش بیمه بیماران خاص بودند که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.همچنینی بیمه سلامت طرح دارورسان را در برنامه دارد که طی آن داروی بیماران خاص به درب منازل آنها می‌رسد.

بهرام عین اللهی،وزیر بهداشت در آیین گرامیداشت روز ملی بیمه سلامت،گفت: من به تقویت صنعت بیمه اعتقاد کامل دارم و بر این باورم که بیمه‌ها می‌توانند با مدیریت و کنترل و پرداخت به موقع هزینه‌ها مشکلات سلامت را حل کنند.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت در برنامه‌های متعددی همچون اجرای قانون جوانی جمعیت و پوشش ۹۰ درصدی بیماری‌های مربوط به ناباروری برای چهار و نیم میلیون نابارور در کشور، اجرای قانون پوشش همگانی بیمه سلامت و پوشش رایگان بیمه‌ای 6 میلیون از افراد فاقد بیمه، پوشش بیمه‌ای طرح دارویار و روزآمد کردن پرداخت بدهی‌ها به مراکز تحت پوشش، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تصویب آن در شورای عالی بیمه پس از ۱۴ سال، در یک سال اخیر به نظام سلامت کمک شایان توجهی کرده است.

ایران رتبه اول شاخص‌های سلامت در منطقه را داراست/کمک 30 هزار میلیاردی مجلس به نظام سلامت

وزیر بهداشت اظهار داشت: جا دارد از مدیران و کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران تقدیر کنیم؛ زیرا کار اصلی را این افراد انجام می دهند.


اجرای طرح دارورسان

عین اللهی طرح دارو رسان را در جهت تقویت خدمات دهی دارویی به بیماران خاص و صعب العلاج بسیار موثر دانست و گفت: وقتی تامین هزینه دارو را قرار است انجام دهیم، چرا باید بیمار برای دریافت دارو دچار مشکل شود؟

وی اضافه کرد: قرار است دارو رسان، دارو را با حمایت بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی تهران برای بیماران خاص که بیشترین جمعیت آنان در تهران هستند، با پیک و با رضایت خود بیمار به درب منزل آنها برساند و تحویل بیمار دهد.

عین اللهی اجرای طرح‌های شجاعانه و بزرگی مانند طرح دارویار در دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و افزود: با اجرای این طرح هم تولید، هم توزیع و هم مصرف دارو هدفمند شده و با برداشتن ارز ترجیحی علاوه بر تقویت صنعت دارو، از قاچاق دارو به کشورهای منطقه جلوگیری شد.

وی بیمه‌ها را در اجرای طرح دارویار دارای نقشی بی بدیل دانست و گفت: اگر بیمه‌هایی مثل تامین اجتماعی با عدم پرداخت به موقع مطالبات از چرخه دارویی و کارخانجات تولیدی حمایت نکنند در طرح اشکال جدی به وجود می‌آید.

پیشرفت 98 درصدی نسخه نویسی الکترونیکی

وزیر بهداشت ادامه داد: اجرای نسخه الکترونیک در آغاز به کار این دولت 10 درصد پیشرفت داشت و اکنون به 98 درصد رسیده است.

عین اللهی با بیان اینکه این برنامه زیربنای اجرای سایر برنامه‌ها و تکالیف همچون پرونده الکترونیک سلامت، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است،گفت: همچنین خوب است پرونده الکترونیک سلامت از تشکیل پرونده برای بیماران خاص آغاز شود؛ زیرا تا پزشک به سوابق بیمار دسترسی نداشته باشد نمی‌توان به درستی روند سلامت فرد را دنبال کرد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد فاصله زیاد خدمت رسانی سلامت در جنوب تهران و برخی مناطق محروم و کم برخوردار با مناطق برخودار هستیم.

وزیر بهداشت افزود: در جنوب تهران بیمارستانی با 90 درصد پیشرفت فیزیکی 13 سال رها شده بود تا این که با کمک رییس مجلس توانستیم کار ساخت آن را تکمیل کنیم.

مهار کرونا در ایران

عین اللهی با بیان اینکه دولت سیزدهم نظام سلامت را با روزانه 50 هزار بیمار کرونایی، 20 هزار بیمار بستری، هشت هزار بستری آی سی یو، مرگ و میر روزانه بیش از 700 بیمار کرونایی و 18 میلیون واکسن موجود تحویل گرفت،گفت: خوشبختانه با کمک دولت، مردم و کارکنان نظام سلامت و تقدیم شهدای بسیار و تزریق 155 میلیون دز واکسن، توانستیم کرونا را مهار کنیم و از طرف سازمان بهداشت جهانی نیز در اجلاس اخیر این سازمان در منطقه از جمهوری اسلامی قدردانی شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام شاخص‌های نظام سلامت ایران به اذعان سازمان بهداشت جهانی در منطقه با فاصله زیاد از سایرین در رتبه اول قرار دارد و تنها در شاخص دخانیات عقب هستیم که از مجلس می‌خواهیم با تصویب مالیات سیگار موجبات کاهش مصرف و کاهش عوارض بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات را فراهم آورد.

عین اللهی با اشاره به اینکه در تمام دنیا با گران کردن سیگار این دو شاخص یعنی مصرف سیگار و عوارض و بیمار ی‌های ناشی از آن را کاهش داده‌اند، گفت: در بحث مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت باید تمام بخش‌های ذیربط با وزارت بهداشت همکاری کنند تا شاهد پیشرفت سلامت در جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: در عین اجرای برنامه‌ها و پیشرفت‌ها منکر کمبودها و مشکلات نیستیم و باید بتوانیم با اتحاد و همدلی و همکاری‌های همه جانبه موانع را از سر راه پیشرفت‌های نظام سلامت برداریم.

وزیر بهداشت گفت: برای راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص که تاسیس آن بسیار ضروری بود مجلس پنچ هزار میلیارد تومان بودجه تخصیص داده که در حال حاضر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن تامین شده است.

عین اللهی افزود: امیدواریم با تامین مابقی اعتبارات آن بتوانیم برنامه‌های لازم برای حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص را در کشور انجام دهیم.

کمک بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومانی مجلس به نظام سلامت

حمیدرضا حاجی بابایی،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در آیین گرامیداشت روز ملی بیمه سلامت، گفت: مجلس امسال 6 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پوش بیمه همگانی سلامت، ۵ هزار میلیارد تومان برای حمایت از بیماران خاص، ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده و ۵ هزار میلیارد نیز برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و مجموعاً بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به نظام سلامت و وزارت بهداشت کمک کرده است.

وی افزود: برای تقویت صندوق حمایت از بیماران خاص نیز به تدریج ۲۰ هزار میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه به این صندوق اختصاص می‌یابد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با قدردانی از وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران برای حمایت از راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص، بیان داشت: خوشبختانه امسال سازمان بیمه سلامت به ذینفعان روز تسویه حساب می‌کند.

ایران رتبه اول شاخص‌های سلامت در منطقه را داراست/کمک 30 هزار میلیاردی مجلس به نظام سلامت

پوشش بیمه‌ای همه بیماران خاص تا 1402

وی اظهار امیدواری کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص بتواند تا سال ۱۴۰۲ تمام بیماران را پوشش دهد.

راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص/ تمام پرداخت‌های بیمه سلامت به روز است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص با حمایت مجلس و دستور وزیر بهداشت، در این سازمان خبر داد.

محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در مراسم روز ملی بیمه سلامت گفت: بیشترین بیمار خاص را با حدود 13 هزار و 500 بیمار خاص در تهران داریم که به همراه سایر بیماران خاص در کشور، تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرند.

ایران رتبه اول شاخص‌های سلامت در منطقه را داراست/کمک 30 هزار میلیاردی مجلس به نظام سلامت

وی افزود: همچنین برای تمام بیماران خاص در تهران که مشکل دسترسی به دارو دارند طرح دارو رسان را به صورت آزمایشی اجرا می‌کنیم و سپس این طرح در کل کشور اجرایی می‌شود.

تحویل داروی بیماران خاص در منزل

مدیرعامل صندوق بیمه سلامت ایران گفت: در این طرح که با کمک سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا می‌شود دارو با رضایت 70 درصدی بیماران خاص که قبلا اخذ شده است، درب منزل آنان تحویل شان می‌شود.

به زودی 27 قلم داروی دیگر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

ناصحی افزود: در طرح دارویار تمام پرداخت‌های سازمان بیمه سلامت به روز بوده است تا نقدینگی خدمت دهندگان دچار مشکل نشود. اشکالاتی البته در طرح وجود دارد که در حال رفع آنها هستیم و به زودی 27 قلم داروی دیگر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

پوشش رایگان بیمه 6 میلیون ایرانی

وی بیان کرد: در سال های 1400 و 1401 سازمان بیمه سلامت طرح های مهمی را اجرا کرده است. پوشش رایگان بیمه 6 میلیون ایرانی که یک میلیون نفر آنان در حاشیه شهرها ساکن هستند یکی از این برنامه‌ها بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اعلام اینکه تاکنون 100 میلیون نسخه الکترونیک صادر شده است،گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک یکی دیگر از برنامه‌های مهم ما بود که زمینه را برای اجرای سایر طرح های مهم نظام سلامت از جمله پرونده الکترونیک و پزشکی خانواده فراهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.