مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: با توجه به آغاز مهر ماه و بازگشایی مدارس، میزان تقاضای استفاده از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی افزایش یافته و اکنون ۲۲ دستگاه اتوبوس جهت سرویس‌دهی مدارس دخترانه در مشهد به آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.

اختصاص ۲۲ دستگاه اتوبوس جهت سرویس‌دهی مدارس دخترانه در مشهد

به گزارش قدس انلاین، علی‌اصغر نیشابوری اظهار کرد: این اقدام با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در راستای مدیریت فاصله خطوط و تسهیل در دسترسی دانش‌آموزان به مقاصدشان انجام شده است. مدارسی که حجم بالای تقاضای سرویس دانش‌آموزی و استفاده از حمل و نقل عمومی را داشتند، مشمول این طرح شدند.

وی به اولویت‌بخشی در مدارس دخترانه در استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح مناطق شهری و مقاطع تحصیلی مورد نظر نیست و دسته‌بندی براساس تقاضای مدارس و میزان تقاضای دانش‌آموزان از وسایل عمومی انجام می‌شود.

نیشابوری بیان کرد: تاکنون ۲۲ دستگاه اتوبوس در اختیار مدارس قرار گرفته و اگر مدارس دیگری شناسایی شود که دانش‌آموزانش تقاضای بالایی جهت استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی داشته باشند، این امکان هشت که اتوبوس در بازه زمانی تعطیلی مدارس را در نزدیک‌ترین نقطه به درب مدارس در اختیار مدارس بگذاریم.

وی با اعلام این خبر که سرویس‌دهی تنها در زمان تعطیلی مدارس است، خاطرنشان کرد: فرایند اینگونه است که مدرسه تقاضای خود را برای سرویس دهی حمل و نقل عمومی اعلام می‌کند و سازمان اتوبوسرانی در کمیته موضوع را مطرح کرده و براساس فاکتورهای مورد نظر انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد توضیح داد: چنانچه مدارس از این طرح استقبال کنند و تقاضا برای انجام سرویس‌دهی ناوگان عمومی وجود داشته باشد، این سرویس‌دهی انجام خواهد شد. به دلیل اینکه اتوبوس تمام روز در اختیار مدارس قرار نمی‌گیرد، مشکلی برای تامین ناوگان عمومی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان برای استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی ویژه مدارس می‌توانند از طریق من‌کارت اتوبوسرانی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.