این روزها تعداد زیادی از دانش آموزان خراسان‌شمالی، درگیر بیماری آنفولانزا شده اند و برخی خانوادها اعتقاد دارند تعطیل نشدن کلاس های درس باعث عقب افتادن دانش‌آموزانی می شود که قادر به حضور در کلاس های درس نیستند.

زور آنفولانزا به دانش‌آموزان نرسید/ فعلا نیازی به تعطیلی مدارس خراسان‌شمالی نیست

به گزارش قدس آنلاین، اگر این روزها نگاهی به وضعیت سلامت خانواده ها بزنیم، شاهد این خواهیم بود که تب تند آنفولانزا تعداد زیادی از دانش آموزان را راهی درمانگاه‌ها کرده است.

بسیاری از خانواده اعتقاد دارند مدارس و کلاس های درس اکنون شبیه ترمینالی برای تبادل ویروس آنفولانزا شده است و تعطیل نشدن کلاس های درس باعث عقب افتادن دانش‌آموزانی می شود که قادر به حضور در کلاس های درس نیستند. آنها در پیام هایی درخواست تعطیلی چند روزه مدارس را برای فروکش کردن این ویروس دارند.

پدر یکی از دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اظهار کرد: من چند دانش‌آموز مدرسه ای دارم که همه آنها مریض شده اند. باید مسئولین آموزش برای فروکش کردن این بیماری تدبیری بیاندیشند و با تعطیلی چند روزه مدارس به این موضوع کمک کنند.

اما نظر مدیرکل آموزش و پرورش چیز دیگری است و اعتقاد دارد هنوز تعداد بیماران آنفولانزا به حدی نرسیده تا مدارس تعطیل شوند.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: براساس آمار های ابتلای دانش آموزان خراسان‌شمالی به ویروس آنفلوآنزا فعلا نیازی به تعطیلی مدارس وجود ندارد.

وی گفت‌: روز گذشته جلسه ای در این خصوص برگزار شد تا وضعیت بجنورد با حدود ۷۵ هزار دانش آموز بررسی شود که طی این جلسه بعد از پیگیری های صورت گرفته، مشخص شد که درحال حاضر وضعیت به گونه ای نیست که مدارس به سمت تعطیلی بروند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: غیبت های دانش آموزان به حدی نبوده است که مدارس تعطیل شوند، در صورت ابتلای یک سوم یا یک دوم دانش‌آموزان کلاس درس درگیری بیماری باشند، کلاس تعطیل شود و به صورت مجازی کلاس دنبال شود که این موضوع نیز هنوز به تایید نرسیده است.

وی ادامه داد:در این خصوص مدیرکل آموزش و پرورش یا مدیر شهرستان نمی‌تواند نسبت به تعطیلی مدرسه تصمیم گیر باشد بلکه چنانچه شرایط حاد شود، با هماهنگی استاندار، معاون سیاسی امنیتی و دانشگاه علوم پزشکی این تصمیم گرفته می شود که فعلا به این جمع بندی نرسیده ایم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.