مرد و زن، دانشجو و دانش آموز در میدان بسیج مشهد در عصر هفتم آبان 1401 منتظر رسیدن پیکر شهیدان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ برای تشیع هستند. 

گزارش از تشیع پیکر شهدای حرم شاهچراغ در مشهد؛ غریب نوازی مشهدی ها از شهیدان حرم شاهچراغ

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین خراسان، مرد و زن، دانشجو و دانش آموز در میدان بسیج مشهد در عصر هفتم آبان 1401 منتظر رسیدن پیکر شهیدان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ برای تشیع هستند.

پرچم ها، سربندها و شعارها رنگ و بوی محکومیت این حادثه را دارد. با پخش سرود ملی ایران، همنوایی و همدلی در بیان کلمات"استقلال، آزادی" بیشتر به چشم می آید.

بعد از خواندن صلوات خاصه امام رضا(ع)، شعار حیدر حیدر با نوای سنج و دمام و گردش پرچم های ایران در هم می پیچد.

مادران مشهدی برای مادری آرتین کودک شش ساله ای آمده اند که غریبانه در تیراندازی رگبار داعشی در چهارشنبه چهارم آبان ماه در حرم شاهچراغ پدر، مادر و برادرش را از دست داد.

مادری روی پلاکارد دستش نوشته است:" ما مادران آزاده ایرانیم... مادر آرتین بی گناهیم" و مادر دیگری پلاکارد بر بالای سر برده است که نوشته:"مادر آرتین خیالت راحت، مادران مشهدی برای آرتین مادری می کنند".

ساعت از سه و نیم گذشته است که پیکر شهدا برای تشیع وارد میدان بسیج می شود و جمعیت حضور پررنگ‌تری به خود می گیرد.

ماشین های طاق نصرت بسته، پیکر یازده شهید را به میدان می آورند و جمعیت یک صدا حسین حسین می گویند.

زنان و دختران مشهدی در سنین مختلف شعار" زن، زندگی، شهادت" را جایگاه واقعی خود می دانند و آن را از عمق جان فریاد می زنند.

پدری همراه پسر هفت ساله اش در این مراسم حضور دارد و درباره شعار "زن، زندگی، آزادی" می گوید: شعار خوبی است اما موضوعی را که طرفداران این شعار دنبال می کنند اشتباه است و خود ما هم به شعار زن، زندگی و آزادی در مسیر تعالی زن باور داریم. سرکرده گان این شعار با جنایت هایی که کرده اند نشان داده اند همراه این شعار نیستند.

یکی از نوجوانان دهه هشتادی درباره حضورش عنوان می کند: ما نوجوانان دهه هشتادی آمده ایم تا با حضورمان پاسخ محکمی به دشمنان آزادی بدهیم.

یک نوجوان دهه هشتادی دیگر درباره توئیت های خوانده رپ و اهانتش به شهیدان حادثه حرم شاهچراغ می گوید: خوانده ای که خودش را پدر رپ ایران عنوان می کند و درباره کشتار هم وطنان ایرانی خودش با اهانت صحبت می کند، خودش دروغگو است چون ایرانی بودن و فارسی زبان بودن خودش را با این اهانت ها زیر سوال برده است. او نشان داد ایران و ایرانی برایش مهم نیست و هدفش مهم است.

جمعیت به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می کند و با غروب آفتاب و تاریکی هرکس به سهم خودش چراغی با گوشی همراهش روشن می کند.

قدم به قدم شهیدان بدرقه می شوند و برای آخرین وداع به حرم امام هشتم(ع) می رسند. وداعی که رنگش سرخی خون شهادتی است که غریبانه و مظلومانه اتفاق افتاد. مظلومیت و شهادت نشان اهل حق است و به گواه تاریخ همیشه حق بر باطل پیروزی دارد.

گزارش از: طاهره فجرداودلی

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.