رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چندین سال است با حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه کار می‌کنم و این ارتباط قطع نشده است.

ارتباطم با آموزش و پرورش و دانشگاه قطع نشده است

به گزارش قدس آنلاین، تعدادی از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، همزمان با روز نوجوان و در آستانه روز دانش‌آموز با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند و به مدت سه ساعت نظرات و دیدگاه‌های خود را با وی در میان گذاشتند.

برقراری عدالت آموزشی، اصلاح نظام آموزشی و محتوای کتب درسی، ضرورت حمایت از نخبگان و جلوگیری از فرار مغزها، ضرورت ایجاد فضای آزاد برای شنیده شدن نظرات منتقدان و مخالفان، ضرورت ایجاد فضای رسانه‌ای آزاد و ضرورت ایجاد اعتماد عمومی از موضوعاتی بود که دانش‌آموزان در صحبت‌های خود به آن اشاره کردند.

قالیباف پس از شنیدن صحبت‌های دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، گفت: پیشنهاد می‌کنم ادامه این نشست در هفته جاری یا هفته آینده برگزار شود تا بنده ضمن شنیدن ادامه نظرات دانش‌آموزان، پاسخگوی سوالات آنان باشم.

وی بعد از استماع صحبت‌های دانش‌آموزان نخبه حاضر در جمع با بیان اینکه امروز از کلام تک‌تک دختران و پسران خوبم استفاده کردم، گفت: زمانی که در شهرداری بودم، تجربه کاری با سمپاد داشتم و دو تا سه نوبت به مدرسه علامه حلی یک رفتم که در آن نمایشگاه برگزار می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان زمان مشغول ساخت مجموعه باغ کتاب بودیم که در دو بخش احداث آن صورت گرفت. یک بخش خلاقیتی بود که در حوزه فناوری به کار گرفته شد و در بخش دیگر که پارک علم و فناوری بود که به دست و ابتکار خود تیزهوشان صورت گرفت که الان که آنجا را رصد می‌کنم می‌بینم استقبال جوانان از بخشی که بچه‌های سمپاد در آن کار کرده‌اند نسبت به قسمتی که به لحاظ خلاقیت، جذابیت بیشتری هم دارد، بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه چندین سال است با حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه کار می‌کنم و این ارتباط قطع نشده است، عنوان کرد: از این متأثر هستم که ارتباطم با سیستم سمپاد قطع شده است، از این رو خواهش کردم هر طور شده دیداری با بچه‌ها داشته باشم چرا که به حرف‌های این بخش باور جدی قلبی دارم.

قالیباف گفت: پیشنهاد می‌کنم به جز روز دوشنبه که برای دور نشدن از فضای آموزشی کلاس دارم، مایل هستم جلسه دو ساعته دیگری در خدمت شما باشم و نظرات خود را به شما منتقل کرده و نظراتتان را مجدداً دریافت کنم.

وی همچنین تصریح کرد: امیدوارم وجدانمان به گونه‌ای باشد که وقتی کلاسی تمام شد، چیز بیشتری یاد گرفته باشیم. گاهی یک ساعت در کلاسی در دانشگاه می‌نشینیم، اما مطلبی از آن کلاس گیرمان نمی‌آید. پسر خود من هم گاهی می‌گوید کلاسی که در آن شرکت کرده به دردش نخورده که به او می‌گویم در آن زمان، کار دیگری انجام دهد ممکن است مفیدتر باشد.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به دانش‌آموزی که درخواست کرده بود یادداشت‌های رئیس مجلس در حین جلسه را ببیند، گفت: یادداشت‌های من از جلسه در اختیار شما است و یک عکس از آن برای من کافی است. می‌توانید جمع‌بندی‌هایی را که داشته‌ام را ببینید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.