معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:محموله داروهای آنتی بیوتیک هنوز وارد مشهد نشده است زمان دقیقی را برای ورود این داروها مشخص نکردند.

محموله داروهای آنتی بیوتیک هنوز وارد مشهد نشده است

به گزارش قدس آنلاین خراسان، ناصر وحدتی اظهار کرد: کنترل کیفی محموله داروهای آنتی بیوتیک زمان بر است، ولی اگر از قبل داروهای آنتی بیوتیک کنترل شده باشند در چند روز آینده وارد مشهد می‌شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به غیر ازداروی آنتی بیوتیک، ۶۰ قلم کمبود دارویی دیگر هم دراستان داریم که باید برطرف شود، اما اولویت اصلی تامین نیاز آنتی بیوتیک در استان است

وی ادامه داد: وضعیت سرم در داروخانه‌ها مطلوب نیست، اما بیمارستان‌ها در زمینه سرم هیچ مشکلی ندارند تولید سرم در کشور و استان بسیار است، اما مدیریتی در توزیع سرم نمی‌شود لذا با کمبودهایی مواجه می‌شویم.

وحدتی بیان کرد: در محموله جدید دارویی وارد شده به کشور که شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی بیوتیک بوده ۷ درصد آن و معادل ۳.۵ تن سهم خراسان رضوی است و از این میزان ۲.۸ تن آن سهمیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است داروهای آنتی بیوتیک واردتی شامل: شامل انواع سوسپانسیون اطفال، آموکسی سیلین، آموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین بوده که از طریق هندوستان وارد کشورمان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.