۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 824136

گروه دانش و اقتصاد شبکه‌ یک برنامه ای به‌ نام «رویان» در دست تولید دارد تا جریان رشد و پیشرفت‌ علم و فناوری در کشور را از پشت لنز رویان رصد و معرفی کند.

رصد پیشرفت‌ علمی کشور از لنز «رویان»

به گزارش قدس آنلاین، از معاونت سیما مصطفی امامی تهیه کننده برنامه رویان در خصوص این برنامه و نامگذاری آن گفت: پژوهشگاه رویان که امروز از نام‌ها و نشان‌های شاخص شتاب و پیشرفت علمی کشور است، باید به نامی تبدیل شود که هرجا مخاطب ایرانی آن را می‌شنود، احساس عزت‌مندی، افتخار و دلبستگی به ایران‌ پیدا کند. از همین رو با تشکیل یک اتاق فکر به دنبال تولید برنامه ای بودیم تا با نمایش دستاوردها و تلاش‌ها، حس خودباوری و تعلق را به جامعه منتقل کند که در نهایت به ساخت مجموعه ای با عنوان رویان رسیدیم.

امامی تصریح کرد: در این برنامه از نخبگان، اندیشمندان و پژوهشگرانی دعوت می کنیم که برای عموم مردم کمتر شناخته شده اند اما بدون هیچ چشمداشتی در ارتقای دانش و پیشرفت علمی کشورمان، سهم بسزایی داشته اند. تیم سردبیری و پژوهشی، فهرستی از افراد موفق در عرصه های مختلف را تهیه کرده و ضمن ارائه به شبکه، از شماری از این عزیزان دعوت کردیم تا با حضور در برنامه درخصوص موفقیت ها و تجارب خود در حوزه تخصصی خود، مطالبی را بیان کنند.

تهیه کننده برنامه رویان تصریح کرد: این برنامه می تواند ضمن ارائه تصویر متفاوتی از چهره های علمی، برای دانشجویان و پژوهشگران جوان کشور هم الگو باشد.

امامی ادامه داد: در هر قسمت، پنج تن از افرادی که مهمان برنامه را می شناسند، در فضای خارج از استودیو به صورت ارتباط تصویری (ویدئو وال)، همراه ما می شوند و در موضوعات مطرح شده مشارکت می کنند. در رویان همچنین به محل کار مهمانان برنامه می رویم و از زبان همکارانشان با شخصیت وی و خدماتی که ارائه داده است، بیشتر آشنا می شویم.

امامی خاطرنشان کرد : تولید رویان قرار است در ۹۰ قسمت به روی آنتن برود و تاکنون محمدعلی صحراییان متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) که نخستین کلینیکMC (Management Clinic) را در ایران راه اندازی کرده است، عباس مجدآبادی پدر علم لیزر ـ فیزیک، عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان و روح الله فتحی جنین شناس و برخی دیگر از نخبگان به برنامه دعوت شده اند.

رویان با شعار روایت یک قهرمان با اجرای سیدمهدی مفیدی دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۳ از شبکه یک پخش می شود و هر قسمت از این مجموعه حدود ۴۵ تا۶۰ دقیقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.