رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در حالی که دولت تحت امر ولودیمیر زلنسکی ۲۰ درصد از خاک این کشور را بر باد داده، برای ایرانی‌ها دلسوزی کرد.

دولت اوکراین برای ایرانیان ابراز تاسف کرد!

به گزارش قدس آنلاین، «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در حالی که کشورش ۲۰ درصد خاک خود را از دست داده، برای ایرانیان ابراز تاسف کرد!

وی در توییتی در اشاره به انتخابات رژیم صهیونیستی که امروز در فلسطین اشغالی در حال برگزاری است، مدعی انتخابات آزاد در این رژیم شد و به صهیونیست‌ها به این خاطر تبریک گفت.

یرماک در ادامه این ادعایش، در اظهارنظری بی‌ربط سراغ مردم ایران و روسیه رفت و مدعی شد: متاسفانه ساکنان ایران، فدراسیون روسیه و شهروندان اوکراینی در سرزمین‌های تحت اشغال موقت روسیه از این حق معمول دنیای متمدن محروم هستند.

این ادعاها در ادامه اتهام‌زنی‌های اخیر مقامات اوکراینی، از جمله «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور مطرح شده که مدعی هستند ایران به روسیه پهپاد برای استفاده در جنگ اوکراین ارائه کرده است.

علیرغم تکذیب مکرر مقامات ایرانی و همچنین روس، کی‌یف با توسل به همین توهمات، از یک سو اقدام به ابطال استوارنامه سفیر ایران در کی‌یف و کاهش پرسنل دیپلماتیک ایران کرده و از سوی دیگر اخیرا (۲۵ مهرماه) نیز وزیر خارجه این کشور خواستار اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران شد و یک روز بعد هم گفت که پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک با ایران را به رئیس‌جمهور این کشور ارائه داده است.

رئیس‌جمهور اوکراین که در هفته‌ها و ماههای اخیر لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید کرده، در اظهارنظری جدید در مصاحبه با یک رسانه اسرائیلی گزافه‌گویی‌های خود را تکرار کرد و خواستار کمک از رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

وی مدعی شد: «ما در حال نبرد علیه یک اتحاد بزرگ جدید یعنی روسیه و ایران هستیم و هم‌اکنون امیدوارم که اسرائیل به ما کمک کند و ما با قدرت به این اتحاد واکنش نشان دهیم». وی در ادامه این ادعا گفت سازمان‌های اطلاعاتی اوکرین و کشورهای دیگر می‌گویند که روسیه حدود یکهزار و ۵۰۰ پهپاد تهاجمی ایرانی در اختیار دارد.

رئیس‌جمهور اوکراین سپس ضمن این ادعا که «تهدیدات گسترده‌تری از سوی روسیه و ایران در راه است»، افزود: «شاید، بیایید با هم فکر کنیم که آن‌ها ممکن است چه تعداد از این (پهپادها) را نه فقط علیه اوکراین مورد استفاده قرار دهند».

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی اخیر با همتای اوکراینی خود ضمن رد قوی ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، توضیح داد: «ما با روسیه روابطی خوب داریم و از گذشته همکاری دفاعی داشته‌ایم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است». وی همچنین برای برگزاری جلسات فنی با حضور کارشناسان نظامی بین دو کشور (ایران و اوکراین) بدون نیاز به هرگونه واسطه اعلام آمادگی کرد.

ابراز تاسف مقام اوکراینی برای مردم ایران در حالی است که ولودیمیر زلنسکی کمدینی که بعدها رئیس‌جمهور اوکراین شد، تلاش داشت تا با عضویت کشورش در ناتو در برابر همسایه قدرتمند شرقی تضمین امنیتی از غربی‌ها دریافت کند. با این حال تلاش‌های وی نه‌تنها به عضویت در ناتو نیجامیده، بلکه خاک اوکراین در دوران ریاست‌جمهوری او نزدیک به ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    این شرایط اوکراین و ایران ام داشت زمان جنگ در خرمشهر !!! دم مردم گرم که با روسیه و عراق و....جنگیدند !!!! مملکت ام الان امیدوارم از تورم و اختلاس و....رها شه