معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان، گفت: یش‌بینی می‌شود بارش‌ها طی بعد از ظهر امروز و امشب تقویت شوند همچنین انتظار می‌رود این بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، اردل، فارسان، بخش‌هایی از کیار، غرب لردگان و خانمیرزا از شدت بیشتری برخوردار باشند.

تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین معصومه نوروزی درخصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: درحال حاضر در بخش‌هایی از استان به ویژه منطقه کوهرنگ شاهد بارش باران هستیم و تا این لحظه حدود ۵۲ میلی‌متر بارش باران در کوهرنگ گزارش شده است.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها طی بعد از ظهر امروز و امشب تقویت شوند همچنین انتظار می‌رود این بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، اردل، فارسان، بخش‌هایی از کیار، غرب لردگان و خانمیرزا از شدت بیشتری برخوردار باشند.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته در روز پنج‌شنبه بارش‌ها در نیمه جنوبی چهارمحال و بختیاری شدت بیشتری دارند و انتظار می‌رود هسته بارشی در بخش‌هایی از اردل، کیار، جنوب بروجن، خانمیرزا و لردگان قرار داشته باشد، اواخر وقت پنج‌شنبه نیز این سامانه بارشی استان را ترک خواهد کرد.

نوروزی با اشاره به مخاطرات ناشی از فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و... از جمله این مخاطرات هستند که با توجه به آن‌ها توصیه می‌شود شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی خود اقدام کنند همچنین عشایر و دامداران از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و از صعود به ارتفاعات به دلیل وجود احتمال رخداد صاعقه جدا خودداری کنند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پس از عبور این سامانه بارشی از استان و به ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پیش‌بینی می‌شود هوای استان به سمت سرد شدن حرکت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.