جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۶۳ بیمار مبتلا به علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی بستری هستند.

بستری ۶۳ بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی خراسان رضوی/کمبودی از نظر داروهای آنفلوآنزا وجود ندارد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، ایوب توکلیان اظهار کرد: از ۶۳ نفر ۴۳ نفر بیماران مبتلا به علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی مشهد بستری هستند که برخی از این بیماران مبتلا به آنفلوانزا و برخی مبتلا به کرونا هستند که با توجه به نوع بیماری، روند درمانی را طی می کنند.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی روزهای اخیر روند ابتلا به آنفلوانزا به دلیل افزایش مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه کاهش یافته است، ادامه داد: هم اینک کمبودی از نظر داروهای آنفلوآنزا وجود ندارد و توصیه می شود، عموم مردم در صورت بروز اولین علائم بیماری که شامل آبریزش بینی، سرفه و سردرد است، به درمانگاه مراجعه کنند.

وی با اشاره به اجرای برنامه نشان دار شدن تخت های بیمارستانی در راستای مدیریت مطلوب بیماران مبتلا به مشکلات حاد تنفسی در دوران همه گیری کرونا اظهار داشت: در این برنامه ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بستری در مراکز درمانی نشان دار شدند که در زمان افزایش تعداد بیماران از این ظرفیت استفاده می شود.

توکلیان افزود: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۱۲۸ بیمار مبتلا به علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند و خدمات درمانی مورد نیاز خورد را دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.