رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت از 2 تصادف منجر به فوت در محورهای حادثه‌خیز این استان طی 48 ساعت گذشته خبر داد و گفت: ١۴٧ نقطه حادثه در سطح خراسان رضوی شناسایی شده است که در چهار سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات تنها از ۴٠ نقطه رفع خطر شده است!

محورهای حادثه‌خیز خراسان رضوی منجر به فوت 2 راننده شد/ 107 نقطه حادثه‌خیز معطل اعتبارات دولتی!

سرهنگ حسین میش مست در گفت‌وگو با قدس خراسان آنلاین درباره حوادث جاده‌ای ۴٨ گذشته در خراسان رضوی گفت: طی این مدت دو فقره تصادف منجر به فوت با 2 کشته در دو مسیر خواف به تایباد و محور جغتای داشته‌ایم، تصادف محور تایباد انحراف به چپ یک دستگاه خودرو مگان و برخورد با کامیونت بوده است و حادثه جاده جغتای واژگونی وسیله نقلیه به دلیل سرعت زیاد اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی در ادامه افزود: همچنین در این بازه 48 ساعته، در سطح جاده های استان پنج فقره تصادف جرحی با ٨ مجروح و ٩ فقره تصادف خسارتی رخ داده که در مجموع تعداد حوادث جاده‌ای این مدت ١۶ فقره بوده است.

وی در توضیح علت این حوادث گفت: دو تصادف منجر به فوت در نقاط حادثه خیز جاده ای اتفاق افتاده است که علاوه بر آن لغزنده بودن راه‌ها به دلیل بارندگی در ایجاد حادثه تاثیر گذار بوده است. جاده خواف به تایباد یکی از نقاط حادثه خیر جاده ای استان است و تصادف جاده جغتای در یک تقاطع اتفاق افتاده که اگر ایمن سازی راه به صورت کامل صورت می گرفت شاید این اتفاق در این محور نمی افتاد.

107 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی

میش مست در تشریح نقاط حادثه‌خیر استان اظهار کرد: ١۴٧ نقطه حادثه در سطح خراسان رضوی شناسایی شده که در چهار سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات تنها از ۴٠ نقطه رفع خطر شده است و ١٠٧ نقطه دیگر باقی مانده که در حال پیگیری هستیم و قرار است تا پایان سال با اعتبارات راهداری و استانداری از ۶٠ نقطه دیگر هم رفع خطر شود.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: ۵٠٠ نقطه حادثه‌خیز دیگر هم در نوبت بررسی داریم که هنوز کارشناسی نشده‌اند و این نقاط در طول زمان در حال افزایش است، در اکثر حوادث جاده‌ای یک طرف قضیه نقص در نقاط حادثه‌خیز است که در 2 حادثه منجر به فوت نیز این قضیه وجود دارد.

وی در پایان به رانندگان متذکر شد: رانندگان عزیز باید توجه داشته باشند که با توجه به شرایط آب و هوایی، رانندگی در سطح خشک و لغزنده فرق دارد، برای جلوگیری از حوادث رانندگی حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و سرعت مطمئنه الزاما سرعت نوشته شده روی تابلوهای راهنمایی رانندگی نیست، بلکه سرعتی است که بتوان برای هر اتفاقی آماده بود که رعایت فاصله طولی در حین رانندگی یکی از این نکات است.

گفت‌وگو از طاهره فجرداودلی

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.