رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت:در روزهای اخیر میزان مراجعات به درمانگاه‌ها و مراکز درمانی با شکایت شایع آنفلوانزا در استان اردبیل رو به افزایش است.

میزان مراجعات آنفلوآنزا در اردبیل رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، علی محمدیان اردی ظهر یکشنبه در بازدید از مرکز درمانی اردبیل اظهار کرد: در بین مراجعه‌کنندگان افرادی با علایم کرونا نیز مشاهده شده به طوری که در حال حاضر با مراجعه روزانه بیش از ۳۰۰ نفر با علایم شایع آنفلوانزا، شاهد روند صعودی بیماری در اردبیل هستیم.

وی از تعیین مراکز معین برای پذیرش بیماران مبتلا به آنفلوانزا در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ۱۰ مرکز معین بیماران آنفلوانزا در استان اردبیل تعیین شده که برخی از این مراکز به صورت شبانه‌روزی و یا ۱۶ ساعته در شهرهای اردبیل، جعفرآباد، پارس‌آباد، گرمی، کوثر، مشگین‌شهر، سرعین، آبی‌بیگلو، نمین، نیر و اصلاندوز برای مراجعه و درمان بیماران مشکوک به بیماری‌های تنفسی دایر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به تعطیلی ۲ روزه مدارس در هفته گذشته گفت: در حال حاضر تصمیمی برای تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس به دنبال شیوع آنفلوانزا گرفته نشده است.

محمدیان اردی با بیان اینکه به رغم کاهش تعداد مراجعان به کرونا در استان، هم اکنون شاهد افزایش مراجعان با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی هستیم، افزود: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و در کنار این موارد، ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

وی با اشاره به تأمین داروی مورد نیاز مراجعان به این مراکز خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان آنفلوانزای نوع «آ» شایع در استان در رده سنین کودکان قرار دارند و بیشتر با علایم تنفسی، سرفه و آبریزش بینی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

محمدیان اردی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تغییر وضعیت شیوع کرونا در شهرستان سرعین از آبی به زرد را شاهد هستیم و وضعیت شیوع کرونا در بقیه شهرستان‌های استان اردبیل آبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در ۲ سال گذشته به علت شیوع کرونا و رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی، ابتلا به آنفلوانزا در سطح استان اردبیل به شکل چشمگیری کاهش یافته بود ولی امسال در پی فروکش کردن نسبی کرونا، ابتلا به آنفلوانزا در استان دوباره شدت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.