سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که در ادامه درگیری با ارتش اوکراین، ۸ تانک و ۹ خودروی زرهی جنگی منهدم شد و حدود ۲۰۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

روسیه یک جنگنده و 8 تانک اوکراین را منهدم کرد

به گزارش قدس آنلاین «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک نشست خبری گزارش داد که نیروهای روسیه امروز (یکشنبه) حمله نیروهای اوکراینی را در جمهوری خلق لوگانسک خنثی کردند و حمله دیگر اوکراینی در منطقه خارکف را خنثی و ۸ تانک و ۹ خودروی زرهی جنگی منهدم شد و حدود ۲۰۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: یک حمله با دقت بالای نیروی هوایی روسیه در مجاورت کراسنی لیمان در جمهوری دونتسک انجام گرفت که منجر به کشته شدن صد نفر از اعضای تشکیلات ملی‌گرا و مزدوران خارجی و انهدام ۱۰ خودروی زرهی رزمی شد.

به گزارش سانا، کوناشنکوف افزود: نیروهای عملیاتی و تاکتیکی، نیروهای هوایی ارتش، موشکی و توپخانه‌ای پایگاه فرماندهی تیپ ۷۲ نیروهای مسلح اوکراین در جمهوری دونتسک را بمباران کردند و ۶۷ واحد توپخانه و تجهیزات نظامی را در ۱۸۴ منطقه هدف قرار دادند.

کوناشنکوف تصریح کرد که کی‌یف به تحریکات خود برای ایجاد خطر فاجعه انسانی در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه ادامه می‌دهد و واحدهای توپخانه نیروهای مسلح اوکراین ۱۵ گلوله را به سمت نزدیکی نیروگاه هسته‌ای شلیک کردند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، از آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون ۳۳۱ جنگنده، ۱۶۹ بالگرد، ۲۴۵۲ پهپاد، ۳۸۶ سامانه موشکی ضد هوایی، ۶۳۹۸ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی منهدم شده است.

منبع: اقتصاد نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.