۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
کد خبر: 826589

تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز (ساعت ۱۹:۳۰) در ورزشگاه آزادی از نیکاراگوئه پذیرایی می‌کند. دیداری که بیشتر گودبای‌پارتی شاگردان کی‌روش قبل از اعزام به جام جهانی است.

بدرقه شاگردان کی‌روش با نیکاراگوئه

به گزارش قدس آنلاین این آخرین برنامه تمرینی کی‌روش برای شاگردانش قبل از سفر به قطر است. دیداری تدارکاتی که شاید تفاوت چندانی با بازی‌های دست‌گرمی درون‌تیمی نداشته باشد، وقتی مرد پرتغالی بیش از نیمی از شاگردانش را در این بازی دوستانه در اختیار ندارد. به همین دلیل هم هست که در جمع خبرنگاران تأکید می‌کند مصاف با نیکاراگوئه و حتی تونس تنها یک برنامه تمرینی است و بس، یعنی او هیچ‌گونه حسابی روی نتیجه باز نمی‌کند و تنها درصدد ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر و محک زدن شاگردانش با تیمی متفاوت است.

مصاف با تیم ملی فوتبال نیکاراگوئه که در امریکای مرکزی قرار گرفته و به سرزمین دریاچه‌ها و آتشفشان‌ها مشهور است در واقع بدرقه تیم ملی برای سفر به قطر است. حضور تیم فوتبال نیکاراگوئه در رده ۱۴۲ رنکینگ فیفا نشان از دست‌گرمی بودن این بازی و تمرینی بودن آن دارد. سکان هدایت نیکاراگوئه را هنری دوارته کاستاریکایی در دست دارد و ارزشمندترین بازیکن آن آریگنر اسمیت است که بر اساس اعلام سایت ترانسفر مارکت ۳۵۰ هزار یورو ارزش دارد و در تیم پانوزیس در لیگ لیتوانی بازی می‌کند. این تیم که در مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲در منطقه امریکای مرکزی در گروه E قرار داشت، پس از هائیتی در رده دوم قرار گرفت و از صعود به مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۲ باز ماند. داگلاس فورویس ۳۰ ساله (دروازه‌بان رئال استلی)، اسکار اسودو ۲۵ ساله (آخرین بازی او برای تیم فوتبال نیکاراگوئه مقابل تیم غنا بود که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود غنا به پایان رسید)، ماروین فلتس ۲۴ ساله، کریستیام گوتیرز ۲۹ ساله و ماریو دیوالا ۲۴ ساله به عنوان مدافعان، جیسون کرونل ۲۹ ساله، هارولد مدینا ۲۰ ساله و جوناتان مونکادا ۲۴ساله (هافبک‌ها) و مهم‌تر از همه بایرون بونیا ۲۹ ساله، کریستین فلورس و لوئیس مانوئل گالنو به عنوان مهاجمان نیکاراگوئه برابر ایران به میدان می‌روند.

این در حالی است که کی‌روش در مصاف با این حریف امریکایی تنها ملی‌پوشان داخلی خود را در اختیار دارد. عدم دسترسی به لژیونرها کار کی‌روش را برای آماده‌سازی تیمش چنان سخت و دشوار کرده که مرد پرتغالی برای ایجاد انگیزه، همدلی، اتحاد و همچنین بالا بردن روحیه شاگردانش تصمیم به برپایی تمرینات با حضور بازیکنان امید گرفته است. خلاقیتی که تأثیر خوبی در تمرینات تیم ملی چه برای بزرگسالان و چه برای امیدها داشته است. این تنها خلاقیت او برای آماده‌سازی شاگردانش نیست و در شرایطی که ملی‌پوشان داخلی دیدار تدارکاتی با نیکاراگوئه را در برنامه دارند، سرمربی تیم ملی از لژیونرهایی که برخلاف طارمی و میلاد محمدی حضور پررنگی در بازی‌های تیم‌های باشگاهی خود ندارند نیز غافل نمانده و در گفت‌وگوی صمیمی که قبل از بازی با نیکاراگوئه با اصحاب رسانه و خبرنگاران داشت، تأکید کرد دستیاران شخصی خود را نزد بازیکنانی، چون جهانبخش و قدوس فرستاده تا برنامه‌های تمرینی و تاکتیکی تیم ملی را با آن‌ها دنبال کنند.

امروز، اما بیشترین توجه کی‌روش به ملی‌پوشان داخلی است. مسئله‌ای که مهم‌ترین دلیل برگزاری مصاف دوستانه با نیکاراگوئه قبل از اعزام تیم به قطر است: «ما چند بازیکن بیشتر در تهران نداریم، به علاوه یکسری بازیکن جوان که آینده فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ هستند. به همین دلیل بازی با نیکاراگوئه و حتی مصاف با تونس برای ما صرفاً یک بازی تمرینی و جزئی از برنامه تمرینی است که جهت آماده‌سازی برای حضور پرقدرت در قطر ریخته‌ایم. ما ۱۰ بازیکن بزرگسال به همراه داریم و مهم‌ترین هدفی که دنبال می‌کنیم فرصت دادن به این ۱۰ بازیکن است که باید علاوه بر محک خوردن به هماهنگی لازم نیز دست یابند. خوب می‌دانیم که این شرایط آماده‌سازی صحیح و همچنین بهترین آماده‌سازی نیست، اما نباید فراموش کنیم که شرایط ما متفاوت است. به همین خاطر راهکارمان متفاوت است و سعی می‌کنیم مسائل را پیگیری کنیم تا به بهترین شکل آماده شویم. این یک نگاه واقع‌گرایانه برای دستیابی به کارهایی است که مقدور به انجام آن بودیم. ما تمام تلاشمان را برای پوشش خط مقدم خود به کار خواهیم بست و الان باید برویم، بازی کنیم و لذت ببریم.»

چهارمین بازی تدارکاتی ایران با نیکاراگوئه در حالی عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که هیچ‌گونه بلیت‌فروشی برای آن انجام نشده است. همچنین اخبار ضد و نقیضی در خصوص پخش مستقیم آن از تلویزیون به گوش می‌رسد. درحالی‌که پیشتر قرار بود این بازی پخش مستقیم داشته باشد و اصحاب رسانه از نزدیک به تماشای آن بنشینند و تنها محدودیت آن عدم حضور تماشاگران و هواداران بود، گفته می‌شود سرمربی تیم ملی برای پخش مستقیم آن موافقت نکرده است. با توجه به اینکه فاصله زیادی تا آغاز رقابت‌های جام جهانی باقی نمانده و دو روز بعد از برگزاری بازی با نیکاراگوئه کاروان ایران راهی قطر می‌شود، سرمربی تیم ملی ترجیح می‌دهد علاوه بر برگزاری این بازی پشت درهای بسته از ورود دوربین‌های تلویزیونی هم به ورزشگاه ممانعت شود تا تاکتیک‌هایش مخفی بماند و دستش در اندک زمان باقیمانده تا جام جهانی برای رقبایش رو نشود.

کی‌روش که در بازگشت مجدد به روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران تفاوت‌های رفتاری آشکاری را از او شاهد هستیم از همان بدو ورودش به ایران به همدلی و اتحاد تأکید داشت و حالا یک‌بار دیگر با اشاره با ایمانی که به تیمش دارد، تأکید می‌کند برای کسب غرور و افتخار کنار هم می‌جنگیم. کی‌روش همچنین در آخرین روزهای حضورش در ایران (قبل از سفر به قطر) مارکارآقاجانیان را نیز به عنوان دستیار ایرانی انتخاب کرد. او که نتوانست رضایت فولادی‌ها را برای همکاری با نکونام جلب کند، سرانجام دست روی مارکار گذاشت. گزینه کاربلدی که تجربه همکاری با تیم ملی را دارد و همین تجربه می‌تواند به کی‌روش در قطر کمک کند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.