وزیر امور خارجه در گفت وگو با همتای ایتالیایی خود، سیاست اصولی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران را پایان دادن به جنگ اوکراین عنوان و تصریح کرد، بر همین اساس به تلاش خود برای کمک به پیشبرد فرآیند سیاسی ادامه می دهیم.

امیرعبداللهیان: سیاست تغییرناپذیر ایران پایان دادن به جنگ اوکراین است

به گزارش قدس آنلاین، در تماس تلفنی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه، بین المللی و منطقه ای مورد رایزنی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان انتصاب آقای تایانی به عنوان وزیر خارجه ایتالیا را تبریک گفت و نسبت به گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه کشور از موضع ایتالیا در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر و جامعه بین المللی را به ایفای مسئولیت در مقابله با این پدیده شوم فراخواند.

امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریمها و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران را تبیین کرد .

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در ارتباط با تحولات اوکراین خاطرنشان ساخت: سیاست اصولی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران ناظر بر ضرورت حل و فصل سیاسی این منازعه، و پایان دادن به جنگ است و بر همین اساس به تلاش خود برای کمک به پیشبرد فرآیند سیاسی ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز اظهار داشت: ایران و ایتالیا وارث تمدنهای کهن هستند و می توانند مناسبات گسترده و روبه رشدی داشته باشند.

آنتونیو تایانی همچنین بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

وی در مورد مذاکرات لغو تحریم ها گفت: ایتالیا همه تلاش خود را برای دستیابی به توافقی که تامین کننده منافع همه طرف ها باشد، به کار خواهد بست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.