معاون امور آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ردیف‌های اعتباری خوبی برای احیا و بازسازی قنوات در مجلس شورای اسلامی منظور شده است، گفت: امسال بیشترین اعتبارات مصوب برای مرمت قنوات را دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: امسال بیشترین اعتبارات احیای قنوات سهم خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، فریبرز عباسی که عصر جمعه به همراه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به شهرستان جوین خراسان رضوی سفر کرده بود، در نشست هم اندیشی با کشاورزان این شهرستان افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس نگاه ویژه‌ای در حوزه کشاورزی به ویژه نسبت به احیای قنوات داشته و برای نخستین بار اعتبارات ویژای برای این حوزه دیده است.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای قنوات پیش بینی شده و از محل تهاتر نفت و منابع عمومی نیز اعتبارات خوبی برای بازسازی و مرمت و احیای قنوات منظور شده است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در خراسان رضوی بیش از هفت هزار رشته قنات وجود دارد که ۲ هزار رشته آن مربوط به شهرستان‌های غرب خراسان رضوی است و این استان امسال بیشترین اعتبارات مصوب برای مرمت قنوات را دارد.

عباسی افزود: همچنین به منظور پایداری آب قنوات و کاهش خسارات ناشی از سیل و مخاطرات طبیعی، طرح آبخیز تا جالیز با همکاری مشترک این معاونت و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی در دست اجراست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.