رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: طرح «سوغات استاندارد» برای اولین بار در کشور به صورت نمونه برای خراسان رضوی تعریف و اجرا می شود.

طرح «سوغات استاندارد» برای خراسان رضوی اجرا می‌شود

به گزارش قدس خراسان آنلاین، مهدی اسلام پناه در بدو ورود به مشهد در فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد اظهار کرد: هدف از این سفر فراهم کردن مقدمات اجرای طرح «سوغات استاندارد» ویژه خراسان رضوی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: از آنجا که مشهد هر ساله پذیرای خیل زایران علی ابن موسی الرضا است و زایران برخی کالاهای این شهر از جمله زعفران، پسته، زیورآلات نقره و فیروزه و ... را به سوغات می برند لازم است استانداردی برای اقلام سوغات تعریف شود.

وی گفت: از این رو تلاش می شود در این سفر طرح سوغات استاندارد به صورت پایلوت در استان خراسان رضوی تعریف و اجرا شود تا بتوان آن را برای استان‌های دیگر اجرا کرد.

اسلام پناه افزود: در این راستا استان های مختلف به فراخور شرایط کالاهای تولیدی و خدماتی خود مشمول اجرای طرح استانداردی ویژه آن استان خواهند شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد از دیگر برنامه های خود در سفر به مشهد را شرکت در همایش روز ملی کیفیت ذکر و بیان کرد: رعایت استانداردها گام نخست برای رسیدن به کیفیت است و نقطه پایانی برای کیفیت وجود ندارد.


وی بازدید از مجتمع صنعتی طلایه، شرکت در مراسم روز ملی کیفیت، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و استاندار، حضور در شورای استاندارد استان، دیدار و گفت وگو با همکاران اداره کل استاندارد خراسان رضوی ذکر کرد.

اسلام پناه در سفر به مشهد مقدس همچنین عصر امروز با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.