در دیدار رئیس کمیته محیط زیست تاجیکستان با نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور اقلیم، توسعه همکاری دو کشور در زمینه حفاظت از محیط زیست بررسی شد.

توسعه همکاری‌های تاجیکستان و آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی

به گزارش قدس آنلاین، «بهادر شیرعلی‌زاده»، رئیس کمیته حفاظت از محیط زیست تاجیکستان با «جان کری»، نماینده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده در امور اقلیم، دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیرعلی‌زاده در جریان این دیدار که در حاشیه بیست و هفتمین کنفرانس اعضا کنوانسیون سازمان ملل در زمینه تغییرات آب و هوا، برگزار شد، طرف مقابل را در مورد ابتکارات فعلی کشورش در عرصه بین المللی در زمینه تغییرات اقلیم، آب و محیط زیست مطلع کرد.

در این دیدار همچنین به ابتکار تاجیکستان برای اعلام سال 2025 به عنوان سال بین المللی حفاظت از یخچال‌های طبیعی توجه ویژه و به تعامل کمیته حفاظت از محیط زیست تاجیکستان و اداره توسعه بین‌المللی آمریکا در زمینه مشارکت‌های تعیین شده در سطح ملی اشاره شد.

کری به نوبه خود به اهمیت و به موقع بودن ابتکارات جهانی ریاست عالی تاجیکستان در زمینه تغییرات اقلیمی و آب اشاره و طرف تاجیک را در مورد ابتکار جهانی ایالات متحده و اتحادیه اروپا - تعهد جهانی متان که کاهش 30 درصدی انتشار گاز متان توسط کشورهای عضو تا سال 2050 را پیش‌بینی می‌کند، مطلع کرد.

در پایان این دیدار، دو طرف در مورد افزایش همکاری بین تاجیکستان و ایالات متحده در زمینه تغییرات اقلیم و حفاظت از محیط زیست، توافق کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.