کامرانی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره فیلم آسیایی در ابوجا پس از دو سال وقفه ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: تعداد ۹ کشور ایران، چین، کره جنوبی، لبنان، بنگلادش، مالزی، اندونزی، فلیپین و سوریه در این جشنواره حضور می‌یابند.

۹ کشور در چهارمین جشنواره فیلم آسیایی در ابوجا حضور می‌یابند

به گزارش قدس آنلاین، مجید کامرانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با اعلام این خبر، تأکید کرد: چهارمین جشنواره فیلم آسیایی در ابوجا با محوریت رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه (30 آبان‌) برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد پس از دو سال وقفه ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا به میزبانی سالن همایش بزرگ «مرکز فرهنگی چین» در شهر ابوجا برگزار خواهد شد.

کامرانی اظهار داشت: رایزنی فرهنگی با هماهنگی سفارت کشورمان در نیجریه، مقدمات این جشنواره فرهنگی و بین‌المللی را با ارسال نامه رسمی به سفارتخانه کشورهای آسیایی از مردادماه امسال آغاز کرد.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر و بررسی دقیق فرآیند اجرای این رویداد، نخستین جلسه هماهنگی با حضور نمایندگان کشورهای آسیایی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار و بعد از آن نیز چهار جلسه دیگر برای برررسی آخرین اقدامات و نحوه حضور کشورها، همفکری و نشست‌های متوالی برگزار شد.

نمایش «ویلایی‌ها» در ابوجا

رایزن فرهنگی کشورمان در نیجریه به شرکت تعداد 9 کشور ایران، چین، کره جنوبی، لبنان، بنگلادش، مالزی، اندونزی، فلیپین و سوریه در این جشنواره اشاره کرد و گفت: این رویداد فرهنگی به مدت 5 روز از 30 آبان تا 4 آذرماه جاری برگزار خواهد شد.

وی در پایان سخنانش، خاطرنشان کرد: با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه و اداره‌کل همکاری‌های فرهنکی و امور ایرانیان خارج از کشور، فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» به کارگردانی خانم منیر قیدی در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.