رئیس جمهور کره جنوبی با درخواست از جامعه بین‌المللی برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر پیونگ‌یانگ، خواستار تقویت بازدارندگی در برابر موشک‌های کره شمالی شد.

سئول خواستار تحریم‌های بیشتر بر کره شمالی شد

به گزارش قدس آنلاین، شلیک آزمایشی موشک قاره‌پیما توسط کره شمالی که به گفته ژاپن بُرد کافی برای رسیدن به خاک آمریکا را داشت، با واکنش تند سئول همراه شد.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی امروز (جمعه) ضمن محکوم کردن این اقدام کره شمالی به شدیدترین لحن، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یون طی نشست خبری با «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا که در سفری رسمی به سئول رفته، گفت دولت کره جنوبی با جامعه جهانی همکاری می‌کند تا واکنش هماهنگی را به موشک‌پرانی‌های مکرر کره شمالی نشان دهند.

وی همچنین به مقامات سئول دستور داد که برای جلوگیری از تکرار شلیک موشک‌های بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی، تلاش‌ها برای اعمال شدیدترین تحریم‌های جهانی علیه پیونگ‌یانگ را افزایش دهند.

طبق این گزارش، رئیس جمهور کره جنوبی طی نشست اضطراری شورای امنیت ملی این کشور همچنین خواستار اعمال بازدارندگی گسترده و قوی‌تر در مقابله با تهدیدهای همسایه شمالی خود شد.

بامداد امروز بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از دومین پرتاب موشکی همسایه شمالی خود در بیست‌وچهار ساعت اخیر خبر داد.

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با درخواست از پیونگ‌یانگ برای توقف اقدامات ثبات‌زدا، گفت همه کشورها باید موشک‌پراکنی کره شمالی را محکوم کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.