فرماندهی هند و اقیانوسیه ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد پرتاب‌های موشکی امروز کره شمالی تهدیدی فوری برای ایالات متحده یا متحدانش نیست.

واکنش ارتش آمریکا به پرتاب‌های موشکی جدید کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین، فارس به نقل از رویترز نوشت:

پس از آن که ارتش کره جنوبی تأیید کرد که کره شمالی امروز (چهارشنبه) دو موشک بالستیک را از سواحل شرقی خود شلیک کرده، فرماندهی هند و اقیانوسیه ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد پرتاب‌های موشکی کره شمالی تهدیدی فوری برای ایالات متحده یا متحدانش نیست.

ارتش آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: گرچه طبق ارزیابی ما این رویداد تهدیدی فوری برای پرسنل یا سرزمین آمریکا یا متحدان ما نیست، پرتاب موشک تاثیر بی‌ثبات‌کننده برنامه سلاح‌های غیرقانونی کره شمالی را برجسته می‌کند.

امروز (چهارشنبه) ساعاتی پس از آن که خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد که «یپونگ‌یانگ»، پرتابه ناشناسی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را از امتداد سواحل شرقی خود پرتاب کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو موشک بالستیک از سایتی در مرکز کره شمالی به سمت آب‌های ساحل شرقی شبه‌جزیره کره در بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی عبور کرده است.

در این بیانیه همچنین ذکر شده بود که مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده در حال تحلیل جزئیات شلیک‌های امروز کره شمالی هستند.

پیش از این، منابع آگاه دیروز (سه‌شنبه) اعلام کردند پیشرفت‌های موشکی کره شمالی به اندازه‌ای بوده که کره جنوبی و ایالات متحده نتوانستند اطلاعات دقیقی از جدیدترین آزمایش موشک کروز پیونگ‌یانگ به دست آورند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) روز دوشنبه هفته جاری (۲۲ شهریور ماه) گزارش کرد که پیونگ‌یانگ با موفقیت آزمایشات موشک کروز دوربرد جدیدی را در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۰ و ۲۱ شهریور ماه) انجام داده است که موشک‌ها در ظرف مدت دو ساعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر پرواز کردند و به اهدافی برخورد کرده‌اند.

آسوشیتدپرس گزارش کرده است که جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در حالی صورت گرفته است که ««وانگ یی» وزیر خارجه چین برای برگزاری نشست‌هایی با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور برای بحث درباره دیپلماسی به بن بست خورده با کره شمالی به سئول سفر کرده است.

در ماه مه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از عزم خود برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سخن گفته بود. «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود که واشنگتن در سیاست خود در قبال کره شمالی تجدیدنظر کرده و دیگر بر سیاست چانه‌زنی و خرید زمان تکیه نخواهد کرد.

اظهارنظر درباره مذاکرات با کره شمالی در حالی‌ است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا سه بار به صورت مستقیم با رهبر کره شمالی دیدار و در زمینه خلع سلاح اتمی در قبال رفع تحریم‌ها مذاکره کرد اما در نهایت این مذاکرات به دلیل زیاده‌خواهی‌های آمریکا به بن‌بست رسید و ناکام ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.