خطیبان جمعه کشور با اشاره به بصیرت افزایی در شناختن ابعاد فتنه های جدید و روش های پیچیده دشمن برای یاس و ناامیدی و به زانو درآوردن ملت ایران، خواستار هوشیاری همگانی شدند و تاکید کردند که دشمنان به ابزار جنگ ترکیبی همه جانبه علیه کشور رو آورده اند.

تاکید امامان جمعه بر هوشیاری ملی؛ دشمن به جنگ ترکیبی علیه کشور روی آورده است

به گزارش قدس آنلاین، امامان جمعه مراکز استانی در خطبه های امروز که محور آن به موضوع این روزهای کشور اختصاص داشت، گفتند که این جنگ ترکیبی دشمنان ابعاد پیچیده ای دارد و با هدف نابودی دیانت و ایمان مردم و تجزیه کشور پی گیری می شود، پروژه ای که با حمایت تمام قد استکبار جهانی، صهیونیست بین الملل و حکام مزدور منطقه برای نابودی نظام و کشور طراحی شده است.

خطیبان جمعه کشور تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران با جنگ ترکیبی همه‌جانبه روبه رو شده بنابراین شرایط کشور کاملا ویژه است، دشمنان بزدل با القائات نادرست و تلقین حس سرخوردگی در جامعه به کمک ابزار رسانه، نظام اسلامی مقتدر و ملت پر افتخار ایران را نشانه گرفته اند، غافل از اینکه با هوشیاری ملت و مسوولان تیر آنان به سنگ خواهد خورد.

خطیبان جمعه کشور بیان کردند که در این جنگ، دشمنان اقتصاد ملت را هدف گرفته و با تهدید بازاریان از سوی عده‌ای از لیدرها و فریب‌خوردگان، در صدد نابودی معیشت مردم و ناامنی اجتماعی هستند، آنها با این توطئه ها به دنبال تجزیه کشور و نشان دادن شکست الگوی حکومت دینی در ایران هستند؛ خوابی که هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

امامان جمعه کشور در ادامه با بیان اینکه کشور در شرایط بسیار حساسی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون قرار گرفته است خواستار توجه مستمر و ویژه به مولفه های جنگ ترکیبی دشمنان شدند.

چکیده سخنان امامان جمعه مراکز استانی به شرح زیر است:

** ساری

امام جمعه ساری با بیان اینکه نظم تک قطبی جهانی در حال بهم ریختن و تغییر است، گفت که ایران یکی از آن قطب های تعیین کننده قدرت در سطح جهانی خواهد بود.

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» در خطبه های نماز عبادی - سیاسی جمعه ساری افزود: در این پیچ تاریخی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده، نظم جهانی در حال حرکت به سمت چند قطبی است و به امید خدا جمهوری اسلامی ایران یکی از آن قطب های تعیین کننده قدرت جهانی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به اغتشاشات و ناآرامی‌های کشور اشاره کرد و افزود: به این اغتشاشگران باید گفت که دلقک و بازیگر چه کسانی شده اند. شما بدبختانی هستید که آمریکا یک روز بر سر شما معامله خواهد کرد و جمهوری اسلامی روزی قدرت و هیمنه آمریکا را در عرصه جهانی به چالش خواهد کشید.

** بجنورد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد تاکید کرد که نظام استکباری به دنبال شکستن جبهه مقاومت است و باید مردم از این توطئه آگاه باشند.

حجت الاسلام «رضا نوری» در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: امروزه دشمن به دنبال تضعیف جبهه مقاومت است چرا که این مقاومت در ایران شکل گرفت و به عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و سایر کشورها سرایت کرد.

وی افزود: استکبار داعش را برای شکستن جبهه مقاومت ایجاد کرد و همچنان این رویه را دنبال می کند تا داعشی جدید متشکل از خیانت کاران فراری، گروهک ها و منافقان را تشکیل دهد.

امام جمعه بجنورد گفت: دشمن در این راه پول های کلانی را هزینه می کند و تمام رسانه های بیگانه نیز آنان را همراهی خواهند کرد و به آتش آدم کشی و اغتشاش می دمند.

وی از معلمان، اساتید دانشگاه، رسانه ها و همه افراد دارای تریبون خواست تا نقشه ها شوم دشمنان را بر ملا کنند و تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند تا ایران را به سوریه تبدیل کنند و یکپارچگی فرهنگ و جغرافیای ایران را از بین ببرند.

** قم

خطیب نماز جمعه قم نیز با تاکید بر توجه به مولفه‌های جنگ ترکیبی دشمنان، گفت که جمهوری اسلامی ایران با جنگ ترکیبی همه‌جانبه روبه رو است و شرایط کشور کاملا ویژه است.

آیت‌الله «علیرضا اعرافی» در خطبه‌های نماز جمعه قم، افزود: آنها می خواهند با سرکوب ملت و اقتدار داخلی و تجزیه کشور به جهان نشان دهند الگوی حکومت دینی شکست خورده است و کارآمد نیست.

وی گفت: کشور در شرایط بسیار حساسی از ابتدای انقلاب اسلامی قرار گرفته و لازم است مولفه های جنگ ترکیبی به صورت مستمر در موقعیت کنونی کاملا ویژه مورد توجه باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری گفت: اگر همگان در این شرایط هوشیار نباشند عزت و عظمت داخلی به تاراج می رود.

وی بیان کرد: فعال سازی گسل های اجتماعی برای ایجاد جنگ‌و آشوب داخلی است، همچنین فعال سازی کانون های مفتضح تجزیه طلبی نیز در حوادث اخیر کاملا نمایان است که در این زمینه نام منحوس برخی کشورهای مرتجع عربی مشاهده می شود، اگر قرار بر تجزیه طلبی باشد نتیجه عکس از آن حاصل خواهد شد.

** گرگان

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم با اظهار تاسف از بروز آشوب‌های اخیر در کشور گفت که هیچ کس منکر وجود مشکل در جامعه نیست اما نباید به بهانه آن عده‌ای اقدام به تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی و کشتن افراد و شهروندان کنند.

آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۹ آبان در اعتراض به این آشوب‌ها نشان داد که بخش عمده جامعه به این رفتارها رضایت نمی‌دهند و حاضر به تداوم این شرایط نیستند.

وی به حوادث اخیر سیستان و بلوچستان و سفر نمایندگان ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بررسی آن اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به مردم شیعه و سنی این استان دارند و محرومیت آنجا را از نزدیک حس و لمس کرده‌اند و با توجه به مسائل اخیر در آن استان، بسیار ناراحت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به نمایندگان ویژه تاکید کردند که مسائل بدون هیچ ملاحظه‌ای بررسی و گزارش آن به شورای عالی امنیت ملی به منظور تصمیم‌گیری نهایی ارسال شود.

** یزد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در خطبه های امروز این شهر به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت که بازاریان متدین و اصناف فداکار با ایستادگی و بی‌توجهی به تهدیدها، دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود همانند گذشته مایوس کردند.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» افزود: اصناف و بازاریان شریف در چند روز گذشته در مقابل توطئه دشمنان ایستادگی کردند و باید این وضعیت با همکاری مردم و تامین امنیت توسط دولت و نیروهای نظامی ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: ملت ایران و اصناف و بازاریان فداکار و مومن یزد در ۴۳ سال گذشته روحیه انقلابی و اقتدار و مقاومت خود را بارها در دفاع از کشور در بخش‌های مختلف نشان دادند و به حول و قوه الهی بار دیگر دشمنان از همیشه ذلیل‌تر می‌شوند.

** زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیگر خطیب امروز بود که به موضوع حوادث اخیر پرداخت و گفت که ملت ایران همیشه با حضور خود در صحنه غبار فتنه را کنار زده است و در فتنه اخیر حساسیت بیشتری لازم است داشته باشیم.

حجت الاسلام «علی خاتمی» در خطبه های نمازجمعه این هفته زنجان افزود: امروز دشمن با جنگ ترکیبی و تمام ایادی خود به میدان آمده است، در روزهای گذشته آشوبگران با آتش زدن پرچم کشور، ۱۷ پرچم تجزیه طلبانه را به نمایش گذاشته اند، اینجا دیگر جای غفلت و ساکت ماندن نیست.
وی به موضع گیری های خصمانه سران آمریکا علیه ایران در وقایع اخیر اشاره و اظهار کرد: امروز دشمن و ایادی اش علنی وارد میدان شده اند؛ هر کس آمریکا را دلسوز ملت ایران بداند، ساده لوح است.

وی تاکید کرد که باید با زبان خوش به نوجوانان بگوییم که برای چه آمریکا برای ضربه زدن به ایران این همه سرمایه گذاری می کند، اگر دلسوز ایران هستند چرا تحمل پیشرفت های ما را ندارند و مدام تاریکی را نشان می دهند، باید بدانیم نه آمریکا و نه رژیم جعلی صهیونیستی و نه آل سعود دلسوز ملت ایران نیستند.

** سنندج

امام جمعه سنندج هم با محکومیت اغتشاشات روز گذشته این شهر تاکید کرد که جوانان باید منطقی خواسته‌های خود را بیان کنند و به تبلیغات و تحریک رسانه‌های بیگانه توجه نکنند؛ دولت نیز باید برای رفع مشکلات قشر جوان اقدام عملی انجام دهد.

ماموستا «فایق رستمی» در خطبه‌های نماز جمعه سنندج، اقدامات تروریستی و اغتشاشات اخیر و شهادت جمعی از نیروهای امنیتی و مردم بی گناه در ایذه، اصفهان، کامیاران، بوکان و سنندج را محکوم کرد و گفت: دین اسلام برای جان انسان در هر لباس و مکتبی ارزش قائل است و کشتن انسان بی‌گناه، محکوم و گناهی نابخشودنی است.

وی از جوانان خواست مطالبات خود را با منطق به مسوولان اعلام و از اغتشاش و خشونت علیه نیروی انتظامی پرهیز کنند؛ نیروهای امنیتی نیز باید صبور باشند و از خشونت و استفاده از اسلحه برای مقابله با قشر جوان و احساساتی خودداری کنند.

امام جمعه سنندج نیروهای امنیتی را از خود مردم دانست و اضافه کرد: چرا عده‌ای ناآگاه خون نیروی امنیتی را که به مردم خدمت می‌کند، می‌ریزند و فرزندان وی را یتیم می‌کنند؟

ماموستا رستمی با بیان اینکه بی‌حجابی و آتش زدن سطل زباله و ناامنی در سطح شهرها نشانه دموکراسی نیست، خطاب به جوانان و مردم گفت: اعتراض این گونه نیست، این راهش نیست، آتش زدن اموال عمومی و ایجاد ناامنی، دور از منطق و تفکر و مدنیت است.

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه چرا مدعیان دروغین حقوق بشر آن روزها از ملت ایران و کُرد دفاع نکردند، ادامه داد: به طور قطع دشمنان دلسوز ما مردم نیستند و نباید فریب تبلیغات رسانه‌ای آنان را بخوریم.

ماموستا رستمی بر هم خوردن امنیت کشور را باعث آشوب و هرج و مرج و کشتار دانست و به دولت و مسوولان توصیه کرد با استفاده از منابع خدادادی کردستان از جمله وجود مرز و معادن، برای توسعه بهره گیرند، چرا که توسعه، امنیت پایدار را به دنبال دارد.

** ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز به موضع‌گیری کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی در مقابل شیطنت خبرنگار انگلیسی اشاره کرد و گفت: با این وجود خواص و همه کسانی که در سایه انقلاب بزرگ شده‌اند، می‌ترسند اعلام موضع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی قریشی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به اینکه این فتنه هم تمام خواهد شد، تاکید کرد: همگان بدانند که به حول و قوه الهی، اراده مردم در مقابل اغتشاشگران پیروز خواهند شد.

وی با بیان اینکه اغتشاشگران پا را فراتر گذاشته و با سلاح جنگی وارد میدان شده‌اند، ادامه داد: قتل، غارت، تهدید مغازه‌داران، حمله به مساجد و حسینیه‌ها، آتش زدن حوزه‌های علمیه، آتش زدن قرآن، تخریب اموال عمومی و خصوصی و حمله به حجاب از جمله شاخص های این اغتشاش است که البته برچیده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه صبر ملت هم اندازه ای دارد، گفت: البته مسوولان مربوطه و قوه قضاییه باید با قدرت وارد میدان شوند و با اغتشاشگران و آنهایی که دست به اسلحه برده اند، به شدت برخورد کنند.

** بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در خطبه های امروز این شهر گفت: استکبار جهانی با ایجاد آشوب، تخریب و اغتشاش به دنبال از بین بردن امنیت، تجزیه و سلطه بر ایران است.

آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» افزود: استکبار و استعمار جهانی با توطئه‌های خود در تلاش هستند همان کاری را که در سوریه انجام دادند در ایران تکرار کنند باید یادمان باشد آنها هرچند شکست خوردند اما سوریه‌ای ویران بر جا گذاشتند.

وی باا شاره به اینکه مردم بی گناه ایذه، اصفهان و سایر مناطق کشور که بیگانه کشته می‌شوند چه گناهی دارند بیان کرد: امروز دشمن درصدد است به نام انتقاد و اعتراض مردم را به خیابان‌ها بکشاند ما انتقاد را می پذیریم اما آیا صحیح است که در سایه نقد اعضای خانه (نظام و مملکت) را از بین برد؛ این اغتشاش‌ها کار ملت ایران نیست بلکه این توطئه بیگانگان است که با مدیریت آنان به دنبال تخریب خانه و خانواده هستند.

امام جمعه بوشهر گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه در تلاش برای القا و ایجاد اغتشاش و آشوب در ایران فراگیری تروریسم و بحران در تمام کشور هستند.

** بندر عباس

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم گفت: بسیج بدون هیچ چشم‌داشتی هرجا احساس کند جامعه به آن نیاز دارد در گروه‌های جهادی در نقاط مختلف کشور به مردم خدمت می‌کند، بسیجی‌ها هرکجا که باید جان خود را برای ملت فدا کنند، در صف اول هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد عبادی‌زاده» در خطبه‌های این هفته بندرعباس به جایگاه بسیج اشاره کرد و با این پرسش که بسیج چرا مورد خشم و بی رحمی دشمنان اسلام است، افزود: بسیج بازوی ملت و برخواسته از دل مردم است، و به تعبیر امام خمینی(ره) بسیح مدرسه عشق است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به جنایت‌های اخیر آشوبگران اشاره کرد و ادامه داد: در هر قشری از جامعه یکسری افراد حتی در برخی ادارات، نفوذی هستند و در این آشوب‌ها نوک پیکان دشمن علیه رهبری، سپاه و بسیج قرار گرفته و یکسری افرادِ بی‌ریشه به بسیج توهین می‌کنند درحالی که بسیج ریشه در ولایت اهل بیت(ع)، انقلاب و جامعه دارد.

وی هم‌چنین خطاب به لیدرهای آشوبگران گفت: شماها ریشه ندارید، این جنایت‌های شما با کدام اصول انسانی سازگار است، انقلاب اسلامی ایران با نام خدا از مساجد و حسینیه‌ها شروع شده اما شما در این کشور با شکستن هنجارهای دینی و با فحش و ناسزا به جنگ مقدسات آمده‌اید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده در تشریح ابعاد جنگ ترکیبی نیز بیان کرد: در این جنگ دشمن اقتصاد ملت را نشانه گرفته و با تهدید بازاریان از سوی عده‌ای از لیدرها و فریب‌خوردگانشان، معیشت مردم را هدف قرار داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.