استاندار مازندران با اظهار این که نیمی از نیازهای دارویی و آنتی بیوتیک کشور در استان تولید می شود، نقش استان را تامین امنیت دارویی مهم برشمرد.

نیمی از آنتی بیوتیک کشور در مازندران تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید محمود حسینی پور عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در ساری با گرامیداشت هفته بسیج و نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف گفت: تفکر بسیجی نیازهای روز جامعه است زیرا این تفکر سبب شد تا جبهه مقاومت مقابل استکبار به پیروزی رسید.

وی با اظهار اینکه در شرایطی که دشمن با ایجاد تحریم‌های ظالمانه در حوزه دارو به کار گرفتند، جان و سلامت ملت ایران را هدف قرار دادند و بی شرمانه ترین تحریم‌ها را برای رسیدن به اهداف سیاسی اعمال کردند، گفت: آنان با گروگان کردن سلامت و جان مردم ایران به دنبال تسلیم سازی ملت هستند.

وی گفت: دشمن با جنگ سایبری و روایت سازی های دروغ هجمه‌هایی را شروع کرده است و اهدافی را از این روایت سازی های ساختگی دنبال می‌کند.

حسینی پور با بیان اینکه دشمن در جنگ روانی اقتصاد ما را هدف قرار داده است، با اشاره به نقش کارخانه آنتی بیوتیک سازی در تأمین ۵۰ درصد داروهای کشور گفت: مازندران در تأمین امنیت دارویی و سلامت در کشور نقش بسزایی دارد و پیشتاز است.

استاندار مازندران تکمیل زنجیره تولید دارویی را از مطالبات و نیازهای استان مازندران برشمرد و گفت: زنجیره تولید آنتی بیوتیک تا دارو را در استان کامل کنیم.

وی با اشاره به سیاست گذاری در حوزه اقتصاد روستایی گفت: سه هزار و ۶۰۰ روستا در استان وجود دارد و گونه‌های مختلف دارویی در استان شناسایی شد و لازم است شرکت‌های دارویی در این زمینه ورود و سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: باید از مواد اولیه گیاهان دارویی در تولیدات دارویی بهره برد و خودکفایی در این زمینه امری مهم به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.