یک موسسه آلمانی اعلام کرد قیمت قبض برق و گاز برای خانوارهای آلمانی از ابتدای سال 2023 حدود 50 درصد دیگر افزایش خواهد یافت.

افزایش 50 درصدی قیمت قبض برق و گاز در آلمان

به گزارش قدس آنلاین بسیاری از خانوارهای آلمان از ابتدای سال 2023 باز هم شاهد افزایش قیمت برق و گاز خواهند بود. دلیل این مسئله این است که بسیاری از نیروگاه‌ها و شرکت‌های توزیع گاز شاهد افزایش قیمت یا هزینه‌های تولید این حامل‌های انرژی هستند.

تورستن استورک، کارشناس مؤسسه وری‌ووکس طی بیانیه‌ای اعلام کرده از نظر تاریخی قیمت برق و گاز در آلمان بالا است و باعث کاهش قدرت خرید خانوارها شده است.

افزایش 50 درصدی قیمت قبض برق و گاز در آلمان

این مؤسسه که قیمت 800 شرکت توزیع برق و 700 شرکت توزیع گاز را دنبال می‌کند به این نتیجه رسیده که 137 شرکت توزیع منطقه‌ای می‌خواهند از ابتدای سال 2023 متوسط 61 درصد به قیمت برق اضافه کنند. از سوی دیگر 167 شرکت توزیع گاز هم می‌خواهند متوسط 54 درصد به قیمت گاز تحویلی خود به خانوارهای آلمانی بیفزایند.

این مسئله به طور کلی می‌تواند به افزایش بیش از 50 درصدی هزینه برق و گاز برای خانوارهای ساکن در بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا منجر شود.

قیمت گاز در آلمان از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط 40درصد رشد کرده است.

به گزارش وری‌ووکس، خانوارهایی که به طور متوسط سالانه 4 هزار مگاوات ساعت برق مصرف می‌کنند باید 813 دلار پول بیشتر و خانوارهای با مصرف حدود 20 هزار کیلووات ساعت گاز نیز 1294 دلار افزایش هزینه در قبض خود را تجربه خواهند کرد.

دلیل بالا رفتن قیمت برق و گاز در آلمان، کاهش واردات از روسیه و پایین آمدن تولید برق هسته‌ای در فرانسه است.

کارشناسان می‌گویند تورم قیمت حامل‌های انرژی باوجود تلاش دولت برای کنترل آن اما همچنان بالا خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.