معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: طرح تفصیلی، سند توسعه شهری است و باید با همکاری سازمان نظام مهندسی با توجه به آینده نگری از این ظرفیت استفاده شود و این موضوع را مورد توجه قرار می دهد.

طرح تفصیلی مشهد سند توسعه شهری است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، جواد خدایی اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر مشهد آیینه تمام نمای نگاه به توسعه شهری است که بعد از ۱۵ سال طی هفته‌های اخیر در جلسه کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: طرح تفصیلی مشهد با هماهنگی دستگاه‌های مختلف پس از فراز و فرودهای بسیار به تایید کمیسیون ماده پنج استان خراسان رضوی رسید و به زودی برای اجرا و پاسخگویی به مردم، در اختیار شهرداری مشهد قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با تصویب طرح‌های تفصیلی مردم در مراجعه به سامانه‌های شهرداری در جریان اطلاعات مورد نیاز خود در ارتباط با ساختمانهای مسکونی و نیازهای شهری و خدماتی، شامل حوزه های درمانی و بهداشت، پارک‌ها و فضای سبز و مدارس قرار می گیرند.

خدایی ادامه داد: در قالب این طرح به عنوان مثال نگاه به ساخت مساجد باید به گونه ای باشد که به جای ساخت یک مسجد بزرگ، پراکندگی مساجد با متراژهای کوچک مد نظر قرار گیرد، زیرا کارکرد مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی در محلات باید تقویت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به زائرپذیر بودن شهر مشهد و سکونت حدود چهار میلیون نفر در اطراف این شهر، باید نگاه به آینده و سکونت ۶ میلیون نفر را در نظر داشت و بر همین اساس نیازهای خدماتی شهری را نیز در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.