فرماندار مشهد با بیان اینکه حضور بسیج مصداق تحقق امنیت است، گفت: آیا معنای امنیت فقط به معنای ظاهری آن است که سرقتی در شهر صورت نگیرد؟ خیر؛ حقیقت این است که رضایت، امنیت ساز است و هرجا نارضایتی وجود داشت، باید منتظر بروز ناامنی بود. دشمن هم به روشنی این موضوع را درک کرده که ارکان نظام را ناکارآمد نشان دهد و برای تحقق این رویای شوم هم، هدف قرار دادن بسیج در اولویت خواهد بود.

حضور بسیج مصداق تحقق امنیت است/هویت زدایی از انقلاب و ایجاد جنگ داخلی، دو راهبرد اساسی دشمن است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، محسن داوری در دیدار با جمعی از بسیجیان حوزه ۷ ناحیه مقاومت بسیج مقداد مشهد که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: بسیجیان همان خادمان گمنامی هستند که هرروز در یک لباس، در خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند و از امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله و بلایای طبیعی گرفته تا کرونا، عرصه های فرهنگی و چالش های اجتماعی، هیچگاه در برابر درد و رنج هموطنان و برادران و خواهران دینی خود دچار کوتاهی و انفعال نشده اند.

شناخت هویت، رمز حفظ بصیرت

وی افزود: باید همواره هویت خود را بشناسیم. هویت شناسی، شرط بصیرت است و اگر تاکنون انقلاب اسلامی به دور از تحریف و انحراف، با قدرت به آرمان های خود وفادار بوده، به خاطر این است که عناصر انقلابی و دلسوزان نظام، هرگز از هویت خود فاصله نگرفته اند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه دشمن به دنبال آسیب زدن به اصول و مبانی انقلاب است، خاطرنشان کرد: امروزه بالغ بر ۱۴ موسسه مطالعاتی و اندیشکده راهبردی در غرب، با بودجه های گزاف و هنگفت درحال پژوهش پیرامون این موضوع هستند که از چه راههایی میتوان نظام جمهوری اسلامی را در ایران سرنگون کرد و به طور خاص، یکی از پنج راهبردی که توسط این اندیشکده ها موردبررسی و ارزیابی قرار گرفته، هویت زدایی از انقلاب و عناصر انقلابی است.

وی ادامه داد: ۴۲ سال قبل، امام بزرگوار ما تدبیر کرد تا با سازمان بسیج مستضعفین، جمعیت متحدی از اقشار مختلف مردم را گرد هم جمع کند و امروز پس از این چهار دهه، دنیا به تازگی به این باور رسیده که دیگر نمیتوان همچون گذشته حکومت داری کرد و باید با رفع تصدی گری از حاکمیت، تصمیم گیری در عرصه های مختلف را به مردم واگذار کرد. با این حال، آن ها هنوز در تحقق این هدف دچار مشکل هستند و هیچ کشوری در عالم وجود ندارد که همچون ایران اسلامی، حاکمیت با محوریت مردم عمل کند زیرا اساس حکومت های آنان طاغوتی است و زیربنای حکومت ما بر اسلام و ارزش های الهی استوار شده است.

بسیج، تجلی هم افزایی ملی

داوری، بسیج را تجلی هم افزایی ملی دانست و تصریح کرد: کدام تشکل، کدام گروه، کدام حزب در ایران توانسته با بسیج در عرصه خدمت رسانی خالصانه و فراگیر به مردم هماوردی داشته باشد؟ تجلی این فعالیت فراگیر، همان است که دشمن امروز تلاش دارد تا عرصه تقابل با نظام اسلامی را گسترده کند اما در هر عرصه که وارد می شود، بسیج را در مصاف با خود می بیند و ذلیل می شود.

وی تاکید کرد: هر زمان که به بسیج اعتماد شده، کار با فتح و توفیق همراه بوده است. وقتی در کرونا با چالش جدی مواجه شدیم، این بسیج بود که به میدان آمد و گره از کار مردم باز کرد. بسیج در هر قوم، مذهب، شکل و قشری نماینده دارد. از ترک و لر و فارس و بلوچ گرفته تا اهل سنت و شیعیان و از مشاغل مختلف گرفته تا طیف های مختلف اجتماعی، در بسیج به همدلی و هم افزایی می رسند.

وی ابراز کرد: برخی از روی مزدوری و ناسپاسی با خواست دشمن همسو شده اند اما مسئله ای که بیش از همه باید موردتوجه قرار بگیرد، حضور عده ای از جوانان است که از روی غفلت، هیجان و ناآگاهی، جنگ رسانه ای دشمن را باور کرده و با براندازان همراهی می کنند؛ زیرا تبلیغاتی دشمن را باور کرده اند و با بی توجهی به پیشرفت ها، ایران اسلامی را مرکز تجمع همه بیچارگی ها و محرومیت ها تلقی می کنند.

داوری با اشاره به هجمه سنگین تبلیغاتی، فرهنگی و رسانه جریان معاند علیه نظام اسلامی اظهار کرد: این حجم از شبکه های رسانه ای و سرمایه گذاری های هنگفت برای آسیب زدن به نظام اسلامی غیرمعقول است؛ تا زمانی که به جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران در نظام بین المللی آگاهی پیدا کنیم. کدام کشور امروز در دنیا به حدی از قدرت نفوذ رسیده که در هرجای عالم که بخواهد، می تواند با نظام سلطه پنجه در پنجه شود؟ مگر همه دنیا اراده نکرد که دولت قانونی سوریه را سرنگون کند؟ مگر نظام سلطه در عراق و افغانستان پایگاه های خود را بنا نکرد تا ایران اسلامی را در محاصره قرار دهد؟ مگر همین جمعیت نبودند که داعش و گروهک های تکفیری را سازماندهی کردند تا پس از سرنگونی کشورهای حوزه مقاومت، به سراغ ایران بیایند؟ دشمن در کدامیک از اهداف خود علیه نظام اسلامی تاکنون موفق شده است؟

وی افزود: ۳۳ سال از جنگ تحمیلی گذشته و امروز، درحالی که ملت قهرمان عراق به تصاویر سردمداران آمریکایی سنگ می زنند، تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت را با عشق و افتخار بر سرِ دست می گیرند. هشت سال نفرت پراکنی کردند تا ایرانی ها و عراقی ها را به جان هم بیندازند و به این ترتیب، بذر کینه و نفرتی در منطقه ما کاشته شود که هیچگاه راه خلاصی از آن وجود نداشته باشد. امروز اما بیش از سه دهه از پایان دفاع مقدس می گذرد و این برادران عراقی هستند که با آغوش باز از زائران ایرانی امام حسین(ع) در ایام اربعین پذیرایی می کنند. این موارد، مصداق بارز شکست و ناکامی برای سلطه گران و بدخواهان ملت ماست.

نظام سلطه، مظهر فرعون زمانه ما

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: دشمن به وعده الهی باور دارد و می داند که با توفیق انقلاب اسلامی، سرانجام برای ظهور شخصیتی زمینه سازی خواهد شد که بساط ظلم را یکسره از عرصه عالم ساقط می کند. امروزه نظام سلطه، مظهر فرعون و نمرودی هستند که زمان حضرت موسی(ع) به وعده الهی سرنگون شدند و امروز هم مشاهده می کنند که نه تنها دیگر راهی برای حمله نظامی ندارند بلکه این جمهوری اسلامی است که مرزهای خود را به سرتاسر جغرافیای منطقه تسری داده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل، به راه انداختن جنگ داخلی از طریق یک تقابل همه جانبه و شناختی، به راهبرد اصلی دشمن تبدیل شده و دشمن تلاش دارد تا در یک خانه، دو برادر را به جان هم بیندازد و در این راه، رسانه های خود را بر اختلاف افکنی متمرکز کرده که نوجوانان و جوانان ما را نسبت به نظام بدبین کند.

داوری در انتها ابراز امیدواری کرد: امروز شرایطی در شهرهای ما حاکم است که اگر هرروز هم تشییع شهید داشته باشیم، هر روز بر جمعیت تشییع کنندگان افزود می شود. به طور مثال، برخی کسانی که در تشییع اخیر پیکرهای مطهر دو شهید مظلوم بسیجی ما شرکت کردند، تا پیش از آن حتی در یک راهپیمایی هم شرکت نکرده بودند و این موضوع، مصداق همان رویش های امیدوارکننده ای است که به برکت خون های پاک شهدا حاصل می شود و آینده نظام را بیمه می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.