۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 829852

امام جمعه شهرستان طارم گفت: بسیجی باید مطالبه‌گر بوده و در کنار مردم قرار گرفته و پیگیر مطالبات آنها باشد.

بسیجی باید مطالبه‌گر باشد

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، با بیان اینکه بسیج در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ به دستور امام راحل تاسیس شد و این هم یکی از ابتکارات امام بزرگوار است، اظهار کرد: بسیج یعنی همراه مردم قرار گرفتن. بسیج به داشتن کارت نیست و هر کسی حافظ آرمان و ارزش‌های اسلامی و خون پاک شهدا در زیر پرچم ولایت در میدان حاضر باشد، بسیجی است.

وی با بیان اینکه بسیجی یعنی هر زمانی مردم نیاز داشتند آماده است و در صحنه‌های مختلف و در میدان‌های مختلف از جمله سیل، زلزله، هر زمانی و در هر منطقه‌ای اتفاق افتد بسیج در کنار مردم است، افزود: علت اینکه دشمنان امروز از بسیجیان ناراحت هستند این است که اجازه عرض اندامی در منطقه، مرزها و داخل کشور به آنها نمی‌دهند. جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیجی و عمل و حرکت بسیجی شکست‌ناپذیر است.

این مسئول با بیان اینکه امروز باید فرهنگ و تفکرات بسیج در جامعه بیشتر ترویج پیدا کند، ادامه داد: عده‌ای در تلاش هستند بسیج را در جامعه بد جلوه دهند و مردم را نسبت به بسیج بدبین کنند در حالی که این‌طور نیست و بسیج یعنی در کنار مردم بودن و نه در مقابل مردم؛ بسیج امیدبخش و نشاط‌آفرین در جامعه بوده و به عنوان بهترین سرمایه اجتماعی کشور است، هر فرد ایرانی بالقوه یک بسیجی است مگر عده معدودی؛ اکثریت قاطع ملت ایران بالقوه بسیجی هستند و باید حواس همه جمع باشد.

حجت‌الاسلام منصوری با بیان اینکه بسیجی باید مطالبه‌گر باشد، افزود: اگر امروز بسیجی‌ها در گروه‌های جهادی در مناطق مختلف مشغول به خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی هستند باید در کنار این خدمت‌رسانی از مسئولان نیز مطالبه کنند و مطالبه‌گر باشند و اگر در جایی کم کاری شده باید بسیجیان وارد میدان شوند.

امام جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه تفکر بسیجی یعنی در مقابل دشمنان ایستادگی کردن و از طبقه پایین، ضعیف و مستضعفان حمایت کند و بسیجی باید این تفکر را داشته و اهل عمل و حرکت باشد بسیجی نباید شعار دهد بلکه باید در عمل ثابت کند، عنوان کرد: هر آنچه که یک بسیجی حرف می‌زند و شعار می‌دهد باید در میدان ظهور کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.