۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 830505

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه سیاست داخلی و خارجی به ویژه در رابطه با آمریکا برای دولتمردان و ملت بزرگ ایران ترسیم کردند چراکه مماشات مانع باج خواهی آمریکا نمی‌شود.

مماشات مانع باج‌خواهی آمریکا نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن هانی‌زاده درباره فرمایشات رهبری در دیدار بسیجیان سراسر کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه هفته بسیج در دیدار با بسیجیان سراسر کشور سیاست‌های باج‌خواهانه آمریکا را بشدت مورد انتقاد قرار دادند و آن را در راستای تلاش آمریکا برای عبور از خطوط قرمز ملت ایران توصیف کردند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در برگیرنده محورهای کلیدی برای شناخت عمیق سیاست‌های باج‌خواهانه آمریکا بود که به مثابه نقشه راه ملت ایران و ملت‌های منطقه تلقی می‌شود.

هانی‌زاده عنوان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بیهوده بودن مماشات و باج‌دهی به آمریکا از شناخت دقیق و هوشمندانه معظم‌له نسبت به سیاست‌های آمریکا و غرب و اهداف بلندمدت آمریکا برای تسلط بر مقدرات ملت‌های منطقه حکایت دارد.

وی اضافه کرد: بیانات مقام معظم رهبری اشاره صریحی به مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی بود که موجب شده تا آمریکا در صدد تحمیل اراده خود بر ملت ایران برآید اما جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی تسلیم خواسته های آمریکا نشده است.

تضعیف توان نظامی و قدرت بازدارندگی ایران از سیاست‌های آمریکا بوده است

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: یکی از این سیاست‌هایی که آمریکا همواره تلاش داشته تا در دستور کار قرار دهد تضعیف توان نظامی و قدرت بازدارندگی ایران است که این امور ارتباطی به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی نداشت.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: از مصادیق عینی کلام رهبری توافقنامه برجام میان ایران و کشورهای ۱+۵ در سال ۲۰۱۵ میلادی بود که آمریکا علیرغم امضای چنین توافقنامه‌ای متاسفانه در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد و تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۷۰۰ مورد تحریمی علیه ایران اعمال کرد.

وی یادآور شد: ترور سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس توسط آمریکا نشان داد که مذاکره و مماشات و همراهی با سیاست‌های آمریکا مانع از رفتارهای تهاجمی آمریکا نمی‌شود.

نمی‌توان به سیاست‌های آمریکا اطمینان کرد

هانی‌زاده اظهار کرد: زیاده‌خواهی آمریکا از ایران در طول سال‌های اخیر به بهانه‌های مختلف ثابت کرد که نمی‌توان به سیاست‌های آمریکا اطمینان کرد بلکه قوام داخلی و ملی ایران به وحدت داخلی و انسجام برای تقابل با این زیاده‌خواهی‌ها بستگی دارد و این یک سیاست ثابت است.

وی ادامه داد: از این رو رهبر انقلاب در دیدار تاریخی خود با بسیجیان سراسر کشور بار دیگر بر اصل ثابت سیاست جمهوری اسلامی در بیهودگی مذاکره با آمریکا تاکید کردند زیرا تجربه ایران در امتیازدهی به آمریکا و غرب یک تجربه تلخ و شکست خورده است و ایران کشوری نیست که تابع اراده قدرت‌های استکباری باشد لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات حکیمانه و راهبردی خود نقشه راه سیاست داخلی و خارجی بویژه در رابطه با آمریکا برای دولتمردان و ملت بزرگ ایران ترسیم فرمودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.