معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان این‌که ۱.۵ میلیون نفر از سالمندان ایرانی بیش از سه دارو در روز مصرف می‌کنند، گفت:‌ خدمات مراقبت پرستاری در منزل باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

۱.۵ میلیون سالمند ایرانی روزانه بیش از ۳ دارو مصرف می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، عباس عبادی امروز در نشست تخصصی کارگروه پرستاری جامعه‌نگر اظهار کرد: ممکن است کمیت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مورد انتقاد برخی باشد اما باید از یک جایی شروع می‌شد. قطعاً وضعیت موجود مطابق تصور و انتظار ما نبود اما مطمئناً با تلاش‌های مشترک، مسیر خوبی درزمینه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری طی خواهیم کرد.

وی با بیان این‌ که اگر نگاه ما به خدمات پرستاری در منزل (هوم کر) از منظر ارتقای سواد سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها باشد می‌تواند تولید قدرت و ارزش کند، گفت:‌ آیین‌نامه خدمات مراقبت پرستاری در منزل از دهه‌های گذشته تدوین شده و الان در حال بازبینی است و پس از رفع برخی مشکلات از جمله مسائل حقوقی، شرایط آن تسهیل خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به این‌که در زمان حاضر حدود 1370 مرکز هوم کر فعال در کشور وجود دارد، بیان کرد:‌ هدف ما باید پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل باشد؛ در این صورت تعداد بیشتری از مردم می‌توانند از این سرویس استفاده کنند زیرا این خدمات مقرون ‌به صرفه خواهد بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:‌ الان بیش از 8 میلیون نفر سالمند در کشور داریم که 1.5 میلیون نفر از آنها بیش از سه دارو در روز مصرف می‌کنند و 350 هزار نفر از آنها نمی‌توانند از خود مراقبت کنند و اگر به این 350 هزار نفر خدمات مراقبت در منزل ارائه شود اتفاق بزرگی خواهد بود.

وی افزود:‌ متأسفانه بیمه‌ها نسبت به پوشش‌دهی این خدمات مقاومت می‌کنند درحالی که خدمات مراقبت پرستاری در منزل ارزان‌تر است و طول مدت بستری را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.