۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 832010

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که به وسیله نرم‌افزار رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد.

زندان؛ سرانجام خرید با رسیدساز جعلی

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی، دراین‌باره گفت:‌ چندی‌ پیش یکی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد قصد فروش لپ‌تاپش در سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. این فرد به ماموران گفت که لپ‌تاپ خود را با قیمت ۲۷ میلیون تومان آگهی کرده و پس از دقایقی فردی خوش صحبت با او تماس گرفته و پس از توافق ابتدایی و اخذ آدرس به در منزل شاکی مراجعه کرده و با مشاهده لپ‌تاپ و توافق نهایی شماره کارت بانکی‌اش را گرفته و با نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش لپ‌تاپ را به همراه فاکتور خرید تحویل گرفته و رفته است.

وی با بیان اینکه شاکی پس از بررسی حساب بانکی متوجه کلاهبردار از حسابش شده است، گفت:‌ رسیدگی به این پرونده در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار داشت که همزمان تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص سرقت لپ‌تاپ به این پلیس مراجعه کرده و با شرح شکایتشان مشخص شد متهم همه این افراد یک نفر است. تمام شکات این پرونده بدون اطمینان پیدا کردن از واریز وجه به حساب خود و صرفا با مشاهده مشخصات خود در صفحه نمایشگر تلفن همراه متهم و نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به تحویل کالا به متهم کرده و در نهایت مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه ماموران پلیس فتای تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند، گفت:‌ ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده و همه جانبه ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کرده و پس از تشریفات قضایی این فرد را در حالی که مشغول کلاهبرداری از یکی دیگر از شهروندان بود دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه متهم پس از حضور در پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده به جرم خود اقرار کرد، گفت: این فرد معترف شد که پس از جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی، مشخصات شاکی را به دست آورده و با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان داده و با بهانه‌هایی مثل اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل خارج دور شده است.

به گفته وی متهم دستگیر شده تا کنون و در مجموع به حدود پنج میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرد. برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.