آیین اختتامیه پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش قدس آنلاین، آیین پایانی پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد شامگاه امشب(یکشنبه سیزدهم آذرماه) در سینما فلسطین برگزار شد.

در این مراسم که با حدود چهل دقیقه تأخیر آغاز شد علاوه بر جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صداوسیما، وزارت آموزش و پرورش، رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف نیز حضور دارند. برگزیدگان این دوره از جشنواره در قالب‌های فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی، وب‌سری و فیلمنامه معرفی خواهند شد. رقابت این دوره از جشنواره در سه بخش بین‌الملل، معلمان و دانشجومعلمان فیلمساز و بخش دانش‌آموزان فیلمساز انجام شده است.

تقدیر از خانواده شهید عباس بابایی به بهانه حضور فیلم «عباس» در بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره، از برنامه‌های ویژه مراسم اختتامیه است . همچنین علاوه بر نمایش فیلم‌های منتخب این دوره، از برگزیدگان نهادها و دستگاه‌ها نیز تقدیر می شود. امسال ستاد اقامه نماز، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جبهه فعالان مردمی جمعیت جوایزی ویژه به فیلم‌های برگزیده خود اهدا خواهند کرد. همچنین اهدای نشان‌های ویژه «ایثار و فداکاری» (شهید علی لندی)، «مقام معلم» و «مدرسه، مبدا پیشرفت» از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

** ضرورت تجهیز به زبان تصویردر روزگار فعلی

در ابتدای این مراسم معاون وزیر ورئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که عصری که در آن به سر می‌بریم، عصر تصویر است و باید به زبان تصویر مجهز شد افزود: تنوع بخشی به ابزارهای آموزش یکی از مهم‌ترین راهبردهای تثبیت تربیت است.

حجت‌الاسلام علی لطیفی عنوان کرد: یکی از راه‌های میان بر برای آموزش، استفاده از تصویر و سینما است. ما قدردان هنرمندان و سینماگران قدردان هستیم که به ما کمک می‌کنند تا آموزش و تربیت را شکلی نوین ببخشیم.دانش آموزان در این جشنواره تنها فیلم نمی‌دیدند بلکه با آن درگیر می‌شدند؛ قبل و بعد از فیلم دیدن به محتوای آن فیلم می‌اندیشیدند.

لازم به یادآوری است، پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به دبیری صادق یزدانی از هفتم آذرماه آغاز شده بود و نمایش فیلم‌های آن نیز در سینما فلسطین انجام می‌شد.

منبع: آنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.