مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به کاهش هفت درصدی ذخیره آب در سدهای استان در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته گفت: در حال حاضر تنها ۱۹ درصد مخازن سدهای استان پر است در حالی که این رقم در سال گذشته ۲۶ درصد بوده است.

تنها ۱۹ درصد مخازن سدهای خراسان رضوی پر است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، علیرضا طاهری در خصوص حجم آب ذخیره شده در سدهای استان با شروع سال آبی جدید اظهار کرد: حجم آب موجود در پشت سدهای استان طی سال گذشته ۴۱۰ میلیون متر مکعب بوده که در سال جاری به ۲۹۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: حجم آب ورودی به سدهای استان طی امسال ۶۹.۳۶ میلیون متر مکعب بوده که این میزان از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰ ۱۴۰۱، ۸.۰۸ میلیون متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به کسری مخازن سدهای استان تاکید کرد: کسری مخازن در سال آبی ۱۳۹۹ ۱۴۰۰، ۸۸۳ میلیون متر مکعب بود که این کسری در بلندمدت ۱۰۲۸ میلیون متر مکعب تعیین شده است.

طاهری بیان کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۷۴۱حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده که این موضوع منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۱۲۸ میلیون متر مکعب شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: طی ۹ سال گذشته توانسته‌ایم بیش از ۱۵ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان را با کمک تمام دستگاه‌های ذی‌ربط و حمایت بخش قضایی مسدود کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.