رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حوادث جاده ای یکی از عوامل تولید فقر و معلولیت است اما در ستادهای نوروزی هیچ دعوتی از سازمان بهزیستی نمی شود.

تشدید فقر و معلولیت در کشور با افزایش حوادث جاده ای

به گزارش قدس آنلاین اکبر نیکزاد گفت: طبق تفاهم نامه ای که امروز بین بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی منعقد شد، اراضی ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن شهری تامین می شود . بر اساس این قرارداد بنیاد مسکن اراضی ساخت این واحدها را تخصیص داده و این ۱۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته خواهند شد.

به گفته‌ رئیس بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی کشور هم طبق این قرارداد ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض جهت ساخت این واحدها پرداخت می کند.

علی محمد قادری امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه ساخت مسکن برای معلولان در پاسخ به این سوال که نتیجه تصادفات جاده ای روی آمار معلولیت چقدر است، گفت: در نتیجه تصادفات جاده ای، معلولان با ضایعه نخاعی و بستر گرا سالانه حداقل ۲ هزار نفر هستند که آمار جدید به ۳ هزار نفر هم افرایش یافته است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، با این حال هیچ برنامه ای از سوی وزارت بهداشت برای معلولان دارای ضایعات نخاعی ارائه نشده است.

قادری گفت: حوادث جاده ای یکی از عوامل تولید فقر ومعلولیت است اما در ستادهای نوروزی هیچ دعوتی از سازمان بهزیستی نمی شود.

وی گفت: سهم مشخص رسانه ای و بودجه ای را نیاز داریم تا مقابل این تاثیر منفی از تصادفان بایستیم، اما حتی در ستادهای نوروزی برای تبیین شرایط هم دعوت نشدیم.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: خودروسازها و راهسازها نقش مهمی در افزایش تصادفات جاده ای دارند که انتطار داریم در کاهش حوادث جاده ای هم نقش خود را ایفا کنند.

او گفت:از سال ۹۷ قانون حمایت از معلولان ابلاغ شد و ۶۱ همت(هزار میلیارد تومان) بودجه سنواتی نیاز دارد که بهزیستی کمتر از ۳ همت را دریافت می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.